به اطلاع شرکت کنندگان عزیز کنفرانس می رساند که یک دوره کارگاه آموزشی تبیین برنامه درسی جدید زبان انگلیسی توسط آقای دکتر سید بهنام علوی مقدم مدیر گروه و مولف کتاب های درسی ....
به اطلاع شرکت کنندگان عزیز کنفرانس می رساند که یک دوره کارگاه آموزشی تبیین برنامه درسی جدید زبان انگلیسی توسط آقای دکتر سید بهنام علوی مقدم ،مدیر گروه و مولف کتاب های درسی وزارت آموزش و پرورش در روزهای برگزاری کنفرانس برگزار می گردد.
علاقمندان جهت ثبت نام در این دوره ، وارد پنل کاربری شده و در قسمت خدمات، این دوره را انتخاب نمایند.
شرح مشخصات (رزومه) علمي دکتر سید بهنام علوی مقدم
مشخصات فردي:
نام و نام خانوادگي : سيد بهنام علوي مقدم تاريخ تولد:1354
عضو هيات علمي پژوهشي سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي( دانشيار پايه 15) و رييس گروه زبانهاي خارجي دفتر تاليف كتب درسي
رشته تحصيلي:زبانشناسي همگاني ، آموزش (دبيري) زبان انگليسي
سوابق تحصيلي:
دکتراي تخصصي(PhD ): زبانشناسي همگاني ،دانشگاه علامه طباطبايي ، تير1387
عنوان رساله: ميزان يادگيري و گسترش واژه هاي اشتقاقي در دانش آموزان دو زبانه مقطع ابتدايي و ارتباط آن با رده شناسي بر اساس پيکره طرح واژگان پايه
معدل :17:94 (رتبه دوم)
استاد راهنما:دكتر ويدا شقاقي
استاد مشاور اول: دكتر شهين نعمت زاده
استاد مشاور دوم:دكتر مجتبي منشي زاده
کارشناسي ارشد: زبانشناسي همگاني، دانشگاه علامه طباطبايي ، خرداد 1381
عنوان پايان نامه: نقد و بررسي مباحث دستوري درکتابهاي زبان فارسي مقطع دبيرستان
استاد راهنما : دکتر علي محمد حق شناس
استاد مشاور: دکتر کورش صفوي
معدل : 40/17 (رتبه دوم)
کارشناسي: آموزش (دبيري) زبان انگليسي ، دانشگاه اراک
عنوان پايان نامه: بررسي اسامي پيامبران در ترجمه هاي قرآن کريم
استاد راهنما : دکتر مجيد عامريان
معدل:90/16 (رتبه اول)
ديپلم: علوم تجربي ، دبيرستان صالحان همدان
معدل: 76/17
تجارب شغلي:
الف) تدريس
-تدريس در دانشكده زبان و ادبيات دانشگاه علامه طباطبايي ، (زبان انگليسي تخصصي1و2 رشته زبان و ادبيات عرب ، زبان عمومي) ، 90- 1385
- تدريس در مرکز آموزش زبان فارسي دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين(خواندن پايه و نوشتن پايه)،1390
- تدريس در دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مرکزي ،دوره کارشناسي ارشد زبان شناسي(مقدمات زبانشناسي و تاريخ زبانشناسي)،8-1387
- تدريس در دانشگاه پيام نور واحد تهران،دوره كارشناسي ارشدآموزش زبان فارسي و زبانشناسي (روش تدريس زبان، تهيه و تدوين مواد درسي، روانشناسي خواندن و نوشتن ، زبانشناسي كاربردي، كاربرد تكنولوژي آموزشي ) به صورت حضوري و مجازي ،96-1388
- تدريس در دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب(گفت و شنود 4 ،كاربرد اصطلاحات در ترجمه،نگارش پيشرفته(مقاله نويسي)،خواندن 2 ،نامه نگاري و تايپ لاتين ، نظريات فراگيري زبان ، ترجمه متون، ترجمه شفاهي 1، ترجمه شفاهي 3، نگارش پايه(بند نويسي)، آواشناسي، کليات زبانشناسي 2،مسايل زبانشناسي (کارشناسي ارشد رشته آموزش زبان انگليسي))،90-1388
-تدريس در دانشگاه آزاد اسلام شهر( بررسي مقابله اي ساختجمله در فارسي و انگليسي، زبان مقدماتي و عمومي،خواندن و درك مفاهيم 1 ودستور زبان انگليسي 2، ساخت زبان فارسي، دستور انگليسي پيش دانشگاهي ،خواندن و درك مفاهيم پيش دانشگاهي ، گفت و شنود 1، زبان تخصصي ادبيات فارسي دوره كارشناسي ارشدرشته زبان و ادبيات فارسي)،90-1385
- تدريس در دانشگاه آزاد اسلامي واحد خمين در مقطع کارشناسي ارشد زبانشناسي( تاريخچه زبان هاي ايراني، مباني کامپيوتر، اصول دستور زبان ، آمار و روش تحقيق علمي در زبانشناسي ، صرف،تاريخ زبانشناسي، تطور زبان فارسي از دوره باستان تاكنون ، تجزيه و تحليل كلام، تاريخ زبانشناسي،ساخت زبان فارسي)92-1390
- تدريس در مركز آموزش زبان فارسي دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين در مقطع كارشناسي ارشد آموزش زبان فارسي(مفاهيم بنيادي در نحو و ساخت زبان فارسي،مباني زبانشناسي ، اصول نظريه هاي آموزش زبان دوم/خارجي ، نظام آوايي زبان فارسي و معني شناسي،صرف و ساختواژه)96-1394
- تدريس در مركز آموزش عالي علمي كاربردي شماره 40 (خواندن و درك مفاهيم 1و2، آوا شناسي ، زبان عمومي ، بررسي مقابله اي زبان فارسي و انگليسي ، نگارش انگليسي ، زبان شناسي ، كارگاه آموزش دستور زبان ، تكنولوژي آموزشي) ، 6- 1383
- تدريس در مركز آموزش عالي علمي كاربردي شماره 36( زبان شناسي ، تكنولوژي آموزشي ، آوا شناسي، زبان پيش دانشگاهي ) ، 1384
- تدريس در دانشگاه پيام نورساوه (کليات زبان شناسي1و2 ، ساخ�� زبان ��ارسي ، زبان عمومي وپيش دانشگاهي ) ،2 – 1381
- تدريس زبان تخصصي انگليسي براي آزمون ورودي كارشناسي ارشد و دكتري زبان و ادبيات عرب،موسسه حكمت عل��ي ،تهران ، 6- 1385
- تدريس در مرکز آموزش عالي فرهنگيان حکيم فردوسي کرج ( زبان عمومي ) ،1380
- تدريس مکالمه در موسسه آموزشي- فرهنگي رشد ، شهرستان ساوه ،1380
- تدريس مکالمه در کارخانه سينا کاشي ، شهرک صنعتي، شهرستان ساوه ،1380
- تدريس مکالمه زبان انگليسي ، موسسه بيتا سيستم ، شهرستان ساوه ، 1382
- تدريس دستور زبان فارسي در حوزه علميه حاج آقا ابراهيم اراک ، 1375
ب) ديگر موارد
- طراح سوالات المپياد كشوري زبان و ادبيات فارسي ، 1384
-کارشناس نظارت بر کيفيت خدمات، اداره کل پشتيباني وزارت آموزش و پرورش،83-82
- نماينده اداره کل پشتيباني و عضو کميته پژوهشي معاونت پشتيباني وزارت آموزش وپرورش،83-82
- نماينده مديريت امور پشتيباني و عضو کميته پژوهشي معاونت برنامه ريزي و توسعه مديريت وزارت آموزش و پرورش،83-82
- عضو کميته اجرايي بيست و دومين اجلاس روساي آموزش وپرورش سراسر کشور،1383
- همکار پاره وقت سازمان پژوهش و برنامه ريزي درسي،وزارت آموزش و پرورش،1384
- همکار پاره وقت مديريت پروژه تدوين سند ملي آموزش و پرورش،1383
- همکار دبيرخانه سند راهبردي نظام جامع توسعه آموزش و پرورش کشور،1383
- همکار تهيه کارنامه سال 82 معاونت پشتيباني وزارت آموزش و پرورش،1383
- عضو شوراي برنامه ريزي زبان آموزي مناطق دو زبانه ، سازمان پژوهش و برنامه ريزي درسي، وزارت آموزش و پرورش،85-84
- كارشناس برنامه ريزي و تاليف متون ادبي سازمان پژوهش و برنامه ريزي درسي،وزارت آموزش و پرورش،85-84
-كارشناس برنامه ريزي و تاليف دوره ابتدايي و راهنمايي ، سازمان پژوهش و برنامه ريزي درسي،وزارت آموزش و پرورش،86-85
- همكاري در بازنگري،اصلاح وويرايش كتاب فارسي پنجم ابتدايي،1385
- همكاري در باز نگري،اصلاح وويرايش كتاب فارسي چهارم ابتدايي،1385
- عضو گروه پژوهش در زبان آموزي پژوهشكده برنامه ريزي و نوآوري هاي آموزشي ،86-85
- عضو شوراي برنامه ريزي كتاب فارسي دوره راهنمايي، 7-1385
- همكاري در بازنگري ، اصلاح و ويرايش كتاب زبان 1 مقطع متوسطه،1385
- همكاري در بازنگري ، اصلاح و ويرايش كتاب ادبيات 1 مقطع متوسطه،1385
- همكاري در بازنگري ، اصلاح و ويرايش كتاب ادبيات 2 پيش دانشگاهي(متون نظم و نثر)،1385
- همكاري در بازنگري ، اصلاح و ويرايش كتاب ادبيات 3 مقطع متوسطه(علوم انساني)،1385
- نماينده دفتر برنامه ريزي و تاليف كتب درسي در امر زبان آموزي،1385
- عضو شوراي برنامه ريزي برنامه درسي دوره ابتدايي،1386
- عضو شوراي برنامه ريزي برنامه درسي دوره متوسطه،1386
- عضو هيئت داوران جشنواره كتاب هاي كمك آموزشي رشد،مقطع متوسطه،1385
- سرگروه و عضو هيئت داوران، جشنواره كتاب هاي كمك آموزشي رشد،مقطع راهنمايي تحصيلي،1386
- عضو كميسيون بررسي آثار و تاليفات و نيز طرح هاي ارزنده ارتقاي شغلي كاركنان سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي،1386
- عضو و دبير شوراي فرهنگي ،اجتماعي و ورزشي شهرداري منطقه 8 تهران،88-1386
- عضو شوراي ترجمه تخصصي کتاب ،انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش،1387
- ناظر محتوايي توليد نرم افزار آموزشي بخوانيم و بنويسيم پايه دوم ابتدايي،1387
- عضو گروه مطالعاتي زبان فارسي انجمن مطالعات برنامه درسي ايران،1386-87
- داور نهايي مقالات فصل نامه علمي-پژوهشي انجمن مطالعات برنامه درسي ايران،ويژه نامه زبان و ادبيات فارسي،90-1387
- همكاري در تاليف كتاب هاي زبان هاي دري و پشتو صنف 7 تا 9 كشور افغانستان،1387
- نماينده دفتر تاليف و برنامه ريزي و عضو شوراي پذيرش و بررسي پيشنهاد هاي سازمان پژوهش و برنامه ريزي ،1387
- عضو شوراي برنامه ريزي و كارشناسي مجله رشد آموزش ادب فارسي،93-1388
- مسوول بازخواني ،انطباق ، ويراستاري و همسو كردن مواد آزمون پرلز 2011 در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش،1388
- طراح سوالات آزمون هاي پيام نور،دانشكده ادبيات و علوم انساني، گروه آموزشي زبانشناسي و زبان هاي خارجي،1388
- عضو شوراي برنامه ريزي و تاليف كتاب"نقد كتاب"،1388
- عضو كارگروه ترجمه،بازآرايي و همسو سازي متون پرلز 2011،1388
- ناظر محتواي توليد درس افزار هاي آموزشي زبان و ادبيات فارسي 1و 2 پيش دانشگاهي،1388
- داور چهارمين جشنواره توليد و حمايت از پديدآورندگان محتواي الكترونيكي،1389
- عضو كميته منتخب اعضاي هيات علمي سازمان پژوهش و برنامه ريزي وزارت آموزش و پرورش،95-1389
- عضو علي البدل هيات مديره انجمن زبانشناسي ايران،90-1389
- داور مقالات مجله علمي – پژوهشي تعليم و تربيت ،پژوهشگاه وزارت آموزش و پرورش،1390-93
- داور مقالات مجله علمي- پژوهشي نوآوري هاي آموزشي،سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي،1390-95
- كارشناس محتوايي كتاب گوياي اول راهنمايي( روانخواني زبانهاي كتب درسي)،1390
- كارشناس محتوايي كتاب گوياي دوم راهنمايي( روانخواني زبانهاي كتب درسي)،1390
- كارشناس محتوايي كتاب گوياي سوم راهنمايي( روانخواني زبانهاي كتب درسي)،1390
- کارشناس مسوول گروه زبانهاي خارجي(انگليسي،آلماني و فرانسه)،91-1390
- رييس گروه زبانهاي خارجي دفتر تاليف كتب درسي عمومي،93-1391
- رييس شوراي برنامه ريزي درسي زبان هاي خارجي،95-1391
- مسوول گروه ويژه پژوهشي (گروپ) برنامه درسي زبان هاي خارجي،1391
- عضو هيات تحريريه مجله رشد آموزش زبان، 1391-95
- رييس كارگروه كاربست يافته هاي طرح ارزشيابي از برنامه درسي زبان انگليسي دوره راهنمايي، 1391
- داور مقالات علمي كنفرانس ملي آموزش زبان انگليسي ، ادبيات و مترجمي، شيراز، مرداد 1392
- داور هشتمين همايش بين المللي ترويج زبان و ادب فارسي ايران ، زنجان ،دانشگاه زنجان ، شهريور 1392
- عضو كميته علمي يازدهمين بين المللي انجمن استادان و ادبيات ايران (TELLSI) ،آبان ماه 1392
- عضو كارگروه تخصصي بازنگري " برنامه و سرفصل دروس رشته تربيت دبير زبان انگليسي،دانشگاه فرهنگيان،94-1393
- عضو گروه داوري زبانهاي خارجي يازدهمين جشنواره كتابهاي آموزشي و تربيتي رشد،1393
- همكاري در ارزشيبابي كتاب مهارتهاي نوشتاري پايه هشتم،دفتر تاليف كتابهاي درسي ابتدايي و متوسطه نظري،1393
- دبير علمي اولين كنفرانس ملي نگاهي نو به تحول و نوآوري در آموزش،موسسه عالي علوم و فناوري حكيم عرفي شيراز،25 اسفند 1393
- داور اولين كنفرانس ملي نگاهي نو به تحول و نوآوري ��ر آموزش،موسسه عالي علوم و فناوري حكيم عرفي شيراز،25 اسفند 1393
- عضو هيات علمي نخستين همايش ملي آسيب شناسي آموزش زبانهاي خارجي در ايران, دانشگاه حكيم سبزواري،1394
- عضو كميته علمي زبان و ادبيات نهمين همايش ملي آموزش ، دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي، ارديبهشت 1395
مقالات :
الف) علمي – پژوهشي
1- علوي مقدم، سيد بهنام،1386،" پژوهشي در كتاب هاي فارسي مقطع دبيرستان"نامه فرهنگستان ،ويژه نامه دستور،ش 3.
2- علوي مقدم، سيد بهنام،1386،"صرف و واژگان،واژه سازي و زايايي،مجله زبان و زبان شناسي،ش 5
3 - علوي مقدم، سيد بهنام،1388، جمله هاي سببي و دومتممي از منظر نظريه حاكميت و مرجع گزيني ،نشريه دانشكده ادبيات و علوم انساني كرمان
4- علوي مقدم، سيد بهنام،1388ميزان يادگيري و گسترش واژه هاي اشتقاقي در كودكان دو زبانه و ارتباط آن با رده شناسي زبان، فصل نامه علمي پژوهشي انجمن مطالعات برنامه درسي ايران
5- علوي مقدم، سيد بهنام،1389، بررسي ارتباط ساخت هاي اشتقاقي و رده شناسي زباني در پديده دوزبانگي ، مجله دانشكده زبان و ادبيات دانشگاه علامه طباطبايي، ش 44
6- علوي مقدم ، سيد بهنام و مدني ، داوود،1390، تأثير جنسيت بر نوع و ميزان بهرهگيري از راهبردهاي فراگيري واژگان زبان انگليسي در بين دانشجويان منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامي،مجله زبانشناسي دانشگاه الزهرا
7- علوي مقدم ، سيد بهنام و خيرآبادي ، معصومه،1391، تحليل اشكالات نوشتاري دانش آموزان ايراني غير فارسي زبان ( مخاطبان مجله رشد)، فصلنامه نوآوري هاي آموزشي، شماره43
8-علوي مقدم ، سيد بهنام ،1391، بررسي و مطالعه ميزان به كارگيري واژگان پايه در كتاب هاي بخوانيم و بنويسيم سال اول دوره ابتدايي،مجله مطالعات برنامه درسي،سال 7 ، ش 27
9- علوي مقدم ، سيد بهنام و خيرآبادي ، رضا،1391،بررسي انتقادي برنامه درسي ملي در حوزه آموزش زبان هاي خارجي، مجله مطالعات برنامه درسي،سال 7، ش 25
10- علوي مقدم ، سيد بهنام و خيرآبادي ، معصومه،1393،بررسي واژگان پايه در متن هاي داستاني و شعرهاي مجله رشد نوآموز، فصلنامه علمي پژوهشي جستارهاي زباني،ش 18
11- علوي مقدم ، سيد بهنام، بررسي ميزان حضور واژگان كاربردي و پايه در كتاب درسي قرآن سال اول دبستان،فصلنامه تعليم وتربيت،1393, ش118
12- علوي مقدم ، سيد بهنام، تحليل خطاهاي نوشتاري دانش آموزان ايراني فارسي زبان و دوزبانه دوره ابتدايي، فصلنامه نوآوريهاي آموزشي،1393، ش 50
13- علوي مقدم ، سيد بهنام و خيرآبادي ، رضا،بررسي ميزان تحقق هدف گذاري هاي انجام شده در برنامه درسي ملي با محتواي كتاب زبان انگليسي جديدالتاليف پايه اول مقطع متوسطه اول، فصلنامه نوآوريهاي آموزشي،1393،ش 51
14-عباسي ، محمد رضا، علوي مقدم ، سيد بهنام و زهره وند ، اشرف ، بررسي ميزان هويت ديني بين دانش آموزان مقطع متوسطه (ناحيه يك شهرري)، فصلنامه مطالعات ملي،1393 ، ش 58
15- علوي مقدم ، سيد بهنام و داورپناه،زهرا،تحليل محتواي مولفه هاي هويت ملي در كتب آموزش زبان فرانسه مقاطع راهنمايي، دبيرستان و پيش دانشگاهي،فصلنامه نوآوريهاي آموزشي،1393،ش52
16- علوي مقدم ، سيد بهنام و داورپناه،زهرا و بهار اله دانه ،نقد فضاي بومي سازي شده در كتب درسي آموزش زبانهاي خارجي، فصلنامه نوآوريهاي آموزشي،1395،ش 57
17- رويكرد آموزشي تكليف محور و تاثير آن بر درك خوانداري با اهداف ويژه،پژوهش نامه آموزش زبان فارسي به غير فارسي زبانان، دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين،1394 ،ش9
18-بررسي خطاهاي املايي در نوشتار متون انگليسي دانش آموزان فارسي زبان با توجه به متغير مقطع تحصيلي و جنسيت،فصلنامه نوآوريهاي آموزشي1395،ش 59
19-بررسي ميزان مشاركت و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دبيرستاني با استفاده از روش آموزش كلاس معكوس، فصلنامه پژوهش هاي كاربردشناختي،1396،ش 8
20- سنجش كيفي برداشت معلمان زبان از آموزش دستور در رويكرد ارتباطي و جايگاه اين مقوله در كتابهاي نوتاليف زبان انگليسي،پژوهشهاي زبان شناختي در زبانهاي خارجي، (در دست چاپ)
21-فرصت ها و چالشهاي فراروي آموزش زبان انگليسي در نظام آموزش رسمي ايران، پژوهشهاي زبان شناختي در زبانهاي خارجي، (در دست چاپ)
22-آسيب شناسي پژوهش هاي ريشه شناختي در حوزه بررسي وام واژه هاي فارسي در زبان انگليسي (مطالعه موردي: فرهنگ واژگان فارسي در انگليسي)
ب)علمي _ ترويجي
1- علوي مقدم، سيد بهنام ،1386،ميزان يادگيري و گسترش واژه هاي اشتقاقي در کودکان دو زبانه و ارتباط آن با رده شناسي زبان بر اساس پيکره طرح واژگان پايه،مجله دانشکده ادبيات فارسي و زبان هاي خارجي دانشگاه علامه طباطبايي،( در دست چاپ)
2- علوي مقدم، سيد بهنام و ديگران ،آموزش و نقش كليدي آن در مديريت صحيح مواد زائدجامد در ايران،مجله انسان و محيط زيست، 1387
ج) مقالات خارجي
1-Kheirabadi & Alavi Moghaddam, The Linguistic Representation of Iranian and Western Actors of Iran's Nuclear Program in International Media: A CDA Study, Theory and Practice in Language Studies,(TPLS),Oct 2012
2- Jonoush F.A ,Madani,D. & Alavi moghaddam SB,The Study OF Cultural Issues in " Hey There" Textbooks "Asian Journal of Research in Social Sciences and Humanities,Vol 4,No 2,Feb 2014
3-Kheirabadi & Alavi Moghaddam,New Horizons in Teaching English in Iran: a Transition from Reading_ Based Methods to Communicative Ones by" English for Schools" Series ,International Journal of Language Learning and Applied Linguistics World,(IJLLALW),Vol 5(4)April 2014,225-232
4- Kheirabadi & Alavi Moghaddam Meta- analysis of the Reacherchers on Evaluating English Textbooks in Iran,International Journal of Economy,Management and Social Sciences,Vol3,No 12,December 2014,PP 894-7
5- Ashraf Zohrevand, Mohammad Reza Abbasi, Behnam Alavi Moghadam, Evaluate the Role of Globalization on the Education and Training Based on Tehran City Training Science University, Journal of Novel Applied Sciences (JNASCI),vol 4,Issue 9
6- Kheirabadi & Alavi Moghaddam,Textbook Evaluation of Prospect Series: a Paradigm Shift from GTM to CLT in Iran,Journal of Teaching and Research (JLTR)Vol7,No 3,2016
د) ساير
1- علوي مقدم ، سيد بهنام ،1382، " نقد و بررسي دستوردر کتابهاي فارسي" ، مجله رشد آموزش زبان و ادب فارسي ، شماره 67
2- علوي مقدم، سيد بهنام ،1382، " بررسي ساختارزبان فارسي در دوره متوسطه" ، فصلنامه ادبي- آموزشي پويه ، شماره 1
3- علوي مقدم ، سيد بهنام،1383 " زبان چيست؟ " دو هفته نامه نگا ه ، شماره 230
4- علوي مقدم ، سيد بهنام ،1383،"مکاتب مسلط زبانشناسي امروز" ، مجله رشد آموزش زبان و ادب فارسي ، شماره 74
5- علوي مقدم ، سيد بهنام،1383 ،" در کتاب هاي زبان فارسي چه مي گذرد؟" ، گاهنامه نسيم ، گروه آموزشي ادبيات فارسي سازمان آموزش و پرورش استان سمنان
6- علوي مقدم ، سيد بهنام ،1383،" نگاهي به کتابهاي زبان فارسي مقطع دبيرستان " ، خلاصه مقالات پنجمين مجمع آموزش زبان و ادب کشور، سازمان آموزش و پرورش استان مرکزي
7- علوي مقدم ، سيد بهنام،1383" علم زبان شناسي چيست؟ " روزنامه آفرينش، دوشنبه :5 بهمن
8- علو�� مقدم ، سيد بهنام ،1384،" تكواج ��يانجي" ، مجله رشد آموزش زبان و ادب فارسي ،
ش 1 / 76
9- علوي مقدم ، سيد بهنام ،1384 " زبان و چيستي آن " دو هفته نامه نگاه ، شماره 250
10- علوي مقدم ، سيد بهنام ،1385،"زنگ انشا " ، دو هفته نامه نگاه، شماره 269
11- علوي مقدم ، سيد بهنام ،1385،" اجزاي جمله در زبان فارسي " مجله رشد آموزش زبان و ادب فارسي ، ش 82
12- علوي مقدم، سيد بهنام،1385،" اولين موضوع انشا "،مجله رشد آموزش راهنمايي ، ش 53
13 - علوي مقدم، سيد بهنام،1385،"زبان فارسي و زيبايي هاي آن"روزنامه شاپرك ، ش 812 : 3 ارديبهشت
14- علوي مقدم، سيد بهنام،1385،پاسخ به سوالات دستوري (تكواژ)، مجله رشد آموزش زبان و ادب فارسي ، ش 85 ،(در دست چاپ)
15- علوي مقدم، سيد بهنام،1386،پرسش هاي دستوري ،نشريه نگاه،شماره 311
16- علوي مقدم، سيد بهنام،1386،نشانه،صدا و املا،رشد آموزش ابتدايي، ش 4
17- علوي مقدم، سيد بهنام،1387،سخني با دبيران فارسي راهنمايي،رشد معلم ، ش4
18- علوي مقدم، سيد بهنام، 1387،كلمه و اجزاي آن در دوره ابتدايي،رشد آموزش ابتدايي،ش94
19- علوي مقدم، سيد بهنام، 1387،از اسم و ضميرتا اسم همراه بدل، رشد آموزش ابتدايي،ش99
20- علوي مقدم، سيد بهنام، 1388،داشتيم مي گفتيم،داشتيد مي گفتيد(نگاهي به گروه قيدي و گروه فعلي در كتاب هاي بخوانيم و بنويسيم)،رشد آموزش ابتدايي،ش 101
21- علوي مقدم ، سيد بهنام و پاشايي، محمد رضا ، 1388 ، نقش زبان و ادب فارسي در هويت فرهنگي،حافظ،ش 62
22- علوي مقدم ، سيد بهنام،1388، همه چيز درباره جمله،رشد آموزش ابتدايي،شماره 5،پي در پي 106
23- علوي مقدم ، سيد بهنام،1389، شيوه هاي ارزش يابي كتاب هاي فارسي تازه تاليف،رشد آموزش راهنمايي تحصيلي، شماره 8 ، شماره پي در پي 82،
24- علوي مقدم ، سيد بهنام،1389 ، ساختمان واژه ، رشد آموزش راهنمايي تحصيلي ، ش 85
25- علوي مقدم ، سيد بهنام،1389 ، روابط واژگاني، رشد آموزش ابتدايي، شماره 111
26- علوي مقدم ، سيد بهنام،1390،كلاس انشا، كارگاه نويسندگي و آفرينش،ماهنامه انشا و نويسندگي،شماره 13 و 14
27- علوي مقدم ، سيد بهنام،1390،نشريات آموزشي جهان، سالنامه رشد ، شماره 9
28- علوي مقدم ، سيد بهنام و خيرآبادي ،رضا ،1391، جايگاه زبان فارسي در برنامه درسي ملي، مجله رشد آموزش زبان و ادب فارسي، شماره 103
29- علوي مقدم ، سيد بهنام،1391،علايم سجاوندي به زبان ساده،رشد آموزش ابتدايي، ش 126
30- علوي مقدم ، سيد بهنام و خيرآبادي ،رضا،1392، سياستهاي آموزش زبانهاي خارجي در برنامه درسي ملي،مجله رشد آموزش زبان، دوره بيست و هفتم ،ش 4
31 – علوي مقدم ، سيد بهنام،1392، رايانه و بالگرد، تمبل و سمبل،مجله رشد آموزش ابتدايي، دوره شانزدهم، شماره 133
32- علوي مقدم ، سيد بهنام و خيرآبادي ،رضا،1392،افق ها و رويكردهاي جديد آموزش زبانهاي خارجي،مجله رشد آموزش زبان، ش 107
33- علوي مقدم ، سيد بهنام و خيرآبادي ،رضا،1392،برنامه درسي زبان خارجي و بسته آموزشي: نگاهي نو به توليد مواد آموزشي، مجله رشد آموزش زبان، ش 108
34- علوي مقدم ، سيد بهنام، 1392، شعر و انواع و اجزا، مجله رشد آموزش ابتدايي، دوره هفدهم، ش 140
35- علوي مقدم ، سيد بهنام و خيرآبادي ،رضا،1394،بررسي هدف گذاري و الزامات آموزش زبان خارجي در اسناد بالادستي،مجله رشد آموزش زبانهاي خارجي، ش پياپي117
كتاب:
الف)کتاب هاي علمي
1-دستور زبان و ادبيات فارسي به زبان ساده، چاپ اول1385 و چاپ دوم1387،انتشارات ايشيق
2- دستور زبان فارسي بر پايه زبان شناسي،1388،انتشارات لوح زرين،چاپ سوم،1391
3- دستور توصيفي زبان فارسي،1388،انتشارات شورا
4-آموزش املا (روانويسي) با شيوه هاي خلاق و متنوع،چاپ ششم، 1389 ، انتشارات ابوعطا
5- ارزشيابي توصيفي – كيفي،1388، انتشارات راه رشد
6- دانش هاي زباني و ادبي،1389، انتشارات راه رشد
7- آموزش انشا و نگارش،1389، انتشارات راه رشد
8- آموزش خواندن، سواد خواندن و بهبود آن،1389،انتشارات راه رشد
9- واژه آموزي و نكته، مسايل دستوري و ادبي موجود در كتاب هاي فارسي(بخوانيم و بنويسيم)،1390،انتشارات راه رشد
10- شرح حال شاعران ، نويسندگان و مشاهير،1390،انتشارات راه رشد
11- فرهنگ توصيفي زبانشناسي كاربردي و آموزش زبان،1392،انتشارات خط سفيد
12_ آموزش خلاقيت،1393،انتشارات راه رشد
13- تبيين رويكرد برنامه و محتواي كتابهاي درسي جديدالتاليف،پايه هشتم دوره متوسطه اول،1393،اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران، نشر دانش آفرين
14- فرهنگ واژگان زبان انگليسي دوره متوسطه اول، 1394،انتشارات علم و دانش
ب)کتاب هاي درسي
1- فارسي سال اول راهنمايي (خواندن) ،1385، شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران
2- فارسي سال اول راهنمايي (نوشتن) ،1385، شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران
3-كتاب معلم(راهنماي آموزش)فارسي اول راهنمايي،1386،شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران
4- فارسي دوم راهنمايي،1387، شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران
5-كتاب معلم(راهنماي آموزش)فارسي دوم راهنمايي،1387، شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران
6- فارسي سوم راهنمايي،1388، شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران
7-كتاب معلم(راهنماي آموزش)فارسي سوم راهنمايي،1389، شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران
8- كتاب زبان انگليسي پايه اول متوسطه اول( prospect 1 )كتاب دانش آموز،1392 ، شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران
9- كتاب زبان انگليسي پايه اول متوسطه اول( prospect 1 )كتاب كار ،1392 ، شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران
10- كتاب فارسي پايه اول متوسطه اول،1392، شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران
11- كتاب معلم ( راهنماي تدريس) زبان انگليسي پايه اول متوسطه اول( prospect 1 )، 1392
12- كتاب زبان انگليسي پايه دوم متوسطه اول( prospect 2 )كتاب كار دانش آموز،1393 ، شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران
13- كتاب زبان انگليسي پايه دوم متوسطه اول( prospect 2 )كتاب كار ،1393 ، شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران
14- كتاب معلم ( راهنماي تدريس) زبان انگليسي پايه دوم متوسطه اول( 2prospect )، 1392 شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران
15- كتاب زبان انگليسي پايه سوم متوسطه اول(3 prospect)كتاب دانش آموز ،1393 ، شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران،1394
16- كتاب زبان انگليسي پايه سوم متوسطه اول(3 prospect )كتاب كار ،1393 ، شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران،1394
17- كتاب معلم ( راهنماي تدريس) زبان انگليسي پايه سوم متوسطه اول( 3prospect )، 1394، شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران
18- كتاب زبان انگليسي پايه اول متوسطه دوم(vision 1 )كتاب دا��ش آموز،1395، شركت چاپ و نشر كتا�� هاي درسي ايران
19- كتاب زبان انگليسي پايه اول متوسطه دوم(vision 1 )كتاب كار،1395، شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران
20-كتاب معلم ( راهنماي تدريس) زبان انگليسي پايه اول متوسطه دوم( vision1)، 1395، شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران
21- كتاب زبان انگليسي پايه دوم متوسطه دوم(vision 2 )كتاب دانش آموز،1396، شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران
22- كتاب زبان انگليسي پايه دوم متوسطه دوم(vision 2)كتاب كار،1396، شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران
23- كتاب معلم ( راهنماي تدريس) زبان انگليسي پايه دوم متوسطه دوم( vision 2)، 1396، شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران
ب)کتاب هاي کمک آموزشي
زبان فارسي 3 (اختصاصي)،انتشارات رزمندگان ، 13861-
عمومي)، انتشارات رزمندگان ، 1386) ادبيات فارسي 2 2-
انتشارات رزمندگان ، 1386عمومي،رشته علوم تجربي)،)3- زبان فارسي3
انتشارات رزمندگان ، 1386عمومي،رشته رياضي و فيزيك)،)4- زبان فارسي3
ادبيات 3 علوم انساني،انتشارات رزمندگان ، 13865-
6- مجموعه سوال هاي كنكور ادبيات عمومي(رشته علوم تجربي)، انتشارات رزمندگان ، 1386
7- مجموعه سوال هاي كنكور ادبيات عمومي(رشته رياضي فيزيك)، انتشارات رزمندگان ، 1386
8- مجموعه سوال هاي كنكور ادبيات عمومي(رشته علوم انساني)، انتشارات رزمندگان ، 1386
9- كتاب دانش افزايي فارسي اول راهنمايي،انتشارات لوح زرين،چاپ چهارم،1388
10- كتاب دانش افزايي فارسي دوم راهنمايي،انتشارات لوح زرين، چاپ چهارم،1388
11- كتاب دانش افزايي فارسي سوم راهنمايي،انتشارات لوح زرين، چاپ دوم،1389
12- ادبيات فارسي 3 ( رشته علوم انساني) نرم افزاري و به صورت لوح فشرده، 1390
13- زبان فارسي 3 ( كليه رشته ها) نرم افزاري و به صورت لوح فشرده،1390
ج)كتاب هاي ترجمه شده
1- چگونه در سواد آموزي به فرزندتان كمك كنيد، 1390 ،انتشارات انجمن اوليا و مربيان
2-آموزش و پرورش از نگاه بزرگان،معلم،1390، انتشارات لوح زرين
نظارت و ويراستاري علمي
1- مهارت املا و انشادر كتاب هاي كار فارسي اول راهنمايي،1389، مولفان: افشين مرادي و كبري حيدري رزوه، انتشارات طلوع دانش
2- مهارت املا و انشا در كتاب هاي كار فارسي دوم راهنمايي،1389 ،مولفان: افشين مرادي و كبري حيدري رزوه، انتشارات طلوع دانش
3- مهارت املا و انشا در كتاب هاي كار فارسي سوم راهنمايي،1389، مولفان: افشين مرادي و كبري حيدري رزوه، انتشارات طلوع دانش
4- كتاب كار فارسي سوم راهنمايي ،1389،مولف:حسن حسيني بيدختي، انتشارات راه رشد
5- 555 پرسش چهارگزينه اي فارسي اول راهنمايي،1389، تاليف ابراهيم يوسفي و زهرا راستگو، انتشارات راه رشد
6- 555 پرسش چهارگزينه اي فارسي دوم راهنمايي،1389، تاليف ابراهيم يوسفي و زهرا راستگو، انتشارات راه رشد
7- 555 پرسش چهارگزينه اي فارسي سوم راهنمايي،1389، تاليف ابراهيم يوسفي و زهرا راستگو، انتشارات راه رشد
8-سوالات استاندارد املا و انشاي كتاب فارسي پايه سوم راهنمايي،1389، مولفان: افشين مرادي و كبري حيدري رزوه، انتشارات طلوع دانش
9- عشق خوش سودا،(کتاب فارسي عمومي دانشگاه آزاد واحد پرديس)،پاييز1389،مولفان:افشين مرادي، سيده مريم رضوي و عباس معظمي گودرزي،انتشارات مرادي
10- کتاب جامع املاي فارسي سال اول راهنمايي،1390،مولف: رضا قاسمي،ناشر: ابتکار دانش
11- کتاب جامع املاي فارسي سال دوم راهنمايي،1390،مولف: رضا قاسمي،ناشر: ابتکار دانش
12- کتاب جامع املاي فارسي سال سوم راهنمايي،1390،مولف: رضا قاسمي،ناشر: ابتکار دانش
13- درس نامه ادبيات دوره راهنمايي،1390، مولفان:افشين مرادي،کبري حيدري رزوه و فرشاد تولايي مقدم، ناشر: طلوع دانش
14- مي خواهم بنويسم، از جمله به پاراگراف،مولفان: دكتر ويدا رحيمي نژاد و دكتر معصومه نجفي پازوكي،ناشر:رهنما ،1390
15- كتاب جامع آزمون زبان انگليسي دكتري نيمه متمركز، مولف: دكتر رضا خيرآبادي ،انتشارات كتابخانه فرهنگ، 1391
ابزار كمك آموزشي
آخرین مهلت ارسال مقاله
1397/08/15اعلام نتایج داوری
1397/08/20تاریخ شروع
1397/09/01تاریخ پایان
1397/09/02