0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای علوم سوم به روش ویلیام رومی
نویسندگان :
مرتضی خیر آبادی
1
مریم خزائی راد
2
معین رضایی
3
محمد هادیان
4
1- دانشگاه فرهنگیان ساری، پردیس دکتر شریعتی
2- فرهنگيان
3- غیرانتفاعی ساری
4- دانشگاه پیام نور آمل
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا،علوم،کاوشگری،آزمایشی
چکیده :
در این مقاله محتوای کتاب علوم پایه سوم ابتدایی به روش ویلیام رومی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است که در این روش متن، تصاویر و فعالیت ها نیز مورد تحلیل قرار می گیرد تا با توجه به ضرایب به دست آمده از تحلیل مشخص گردد تا کتاب مذکور تا چه حدی در کاوشگری و پرسشگری دانش آموزان موفق عمل کرده است. با توجه به تحلیل و بررسی صورت گرفته از محتوای علوم سوم ابتدایی نتایج به دست آمده نشان می دهد که ضریب درگیری متن 33/0 می باشد که حد مطلوب آن طبق استاندارد ویلیام رومی کمتر می باشدو ضریب به دست آمده از تصاویر نیز 8/3 می باشد که فراتر از حد اسناندار آن می باشد و ضریب به دست آمده از تحلیل فعالیت ها نیز 2 8/0 می باشد که نشان دهندهی حد نرمال و مطلوب آن است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تجربه تعلیم و تربیت از دیدگاه جان دیوئی
امیر فیاض - عادل شمشیریان - مهشید فیاض - رویا رجب زاده
رابطه شایستگی حرفهای و درگیری شغلی در معلمان مقطع ابتدایی
شهین سلطانی
بررسی اهمیت و نقش شهرداریها در تحقق و پویایی اقتصاد مقاومتی
حسین شیرویه
تاثیر آموزش یکپارچه بر ارتقاء مهارت های ارتباطی شفاهی دانش آموزان ( مورد مطالعه دانش آموزان مدارس پایه پنجم ابتدایی شهرستان عباس آباد )
ریحانه بذرافشان دلیجان - مریم تقوایی - سیده عصمت رسولی
مقایسه فراهیجانهای مثبت و منفی و مسیولیت پذیری در بین مادران کودکان عادی و استثنایی
ملیکا متولی زاده - مجید علیجان نوده پشنگی
شکلگیری هویت و تربیت اسلامی از منظر نهج البلاغه
محمد حسین زاده - حمیدرضا فریدی
تاثیر روش تکلیف محور بر کاهش ضعف نارسایی املای دانش آموزان
فرشته ابوالحسنی - مهناز احمدزاده عالمی - محمدباقر فرقانی اوزرودی
کیفیت بخشی به تدریس شیمی دهم و یازدهم با تولید محتوای الکترونیکی
علیرضا ناصری مود
بررسی شناسایی عوامل موثر بر قصد کارآفرینانه کسب و کارهای بین المللی (مطالعه موردی: دانشجویان پیام نور استان مازندران)
عارف آرین - باقر باقریان کاسگری
پیشبینی انگیزش تحصیلی براساس برنامهی درسی پنهان و روحیه علمی دانشآموزان دوره دوم متوسطه ی شهرستان گرگان(سال تحصیلی 1402-1401)
تکتم قاسمیه - علیرضا صالحی کارونیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0