0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی راهبرد آموزشی مغز محور، بر مبنای الگوی برنامه ریزی درسی اَکِر
نویسندگان :
منا ملکی
1
فاطمه رفیعی پور
2
زهرا نبئی
3
1- دانشگاه فرهنگیان مازندران- مرکز بیت الهدی آمل
2- دانشگاه فرهنگیان مازندران- مرکز بیت الهدی آمل
3- دانشگاه فرهنگیان مازندران- مرکز بیت الهدی آمل
کلمات کلیدی :
راهبرد های آموزشی، راهبرد آموزشی مغز محور، برنامه ریزی درسی، الگوی اکر
چکیده :
نظام آموزشی رایج دانش آموزان را مجبور به حفط مطالب بی معنا می کند، در حالی که یادگیری فرایند ساختن شبکه های عصبی است. یادگیری مبتنی بر مغز فرآیندی یادگیرنده محور است که تمامیت مغز را مورد استفاده قرار می دهد و این حقیقت را می پذیرد که همه دانش آموزان، فعالانه، در موقعیت ها و زمینه های گوناگون یادگیری، دانش خویش را می سازند. هدف اصلی پژوهش حاضر، تبیین راهبرد آموزشی مبتنی برمغز و بررسی این راهبرد بر اساس الگوی برنامه ریزی درسی اکر می باشد و به بررسی این مسئله می پردازد که عناصر برنامه ریزی درسی اکر، در رویکرد مبتنی بر مغز چگونه باید برنامه ریزی و اجرا گردد. برای این منظور از روش تحقیق توصیفی_تحلیلی استفاده شده است و داده های پژوهش با استفاده از منابع کتابخانه ای و از طریق جست و جو و مطالعه در ادبیات و مباحث نظری پژوهش و کتب مربوطه، اظهارات کارشناسان، صاحب نظران و مقالات و پژوهش های مرتبط با موضوع تحقیق جمع آوری گشته و سپس به تدوین گزاره ها و تشریح و تحلیل مطالب پرداخته شده و نتیجه گیری صورت گرفته است. یافته های پژوهش نشان می دهد که هدف در برنامه درسی مغز محور باید مرتبط با زندگی واقعی یادگیرندگان باشد، محتوای طراحی شده بطور همزمان هر دو نیمکره چپ و راست مغز را درگیر خود کند وبی همتاییِ مغز هر انسانی متضمن تنوع در راهبردهای یاددهی_یادگیری، منابع و ابزار ها، ارزشیابی و تفاوت دانش آموزان در عملکرد فعالیت یادگیری می باشد. همچنین به دلیل اجتماعی بودن ماهیت مغز، در این نوع یادگیری دانشآموزان در فهم و یادگیری خود دیگران را سهیم می کنند و زمان، منعطف و تغییر پذیر است و تاکید بر فضای یادگیری می باشد نه مکان یادگیری که در این پژوهش به تفضیل مورد بررسی قرار گرفته اند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیاده سازی موثر فیلتر مدین یک بعدی در FPGA
سعید فیروزی - مرتضی غضنفری - پویان صالحی
Digital Storytelling and EFL Learners’ Oral Participation
Fatemeh Takallou
بررسی و مقایسه دلایل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان مسجدسلیمان در دوران کرونا
مهناز بابادی - هدایت حسین پور - فرزانه بابادی - فاطمه کاظمی
ارزیابی تاثیر آموزش کارمندان شهرداری کلانشهر شیراز بر بهبود عملکرد آنان منطبق بر ارتباطات برخط (توسط مدل AHP)
نسرین سیمائی
معلم،پرورش دهنده تفکر خلاق
جیران حسین زاده ترشکوه - محمد جعفری پناه آهنگر
یادگیری به روش معکوس و تاثیر استفاده از آن درآموزش و یادگیری
صائعه مطیعی
بررسی رابطه بین توانمندسازی دبیران تربیتبدنی با رفتار تغذیهای دانشآموزان دارای اضافه وزن شهر بیرجند
سمانه بنی اسدی - فهیمه دستی گردی - مهری سعادتی
اثر بخشی آموزش مهارت جرات ورزی بر کمرویی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
لیلا ولی پور - سیده فاطمه زهرا ذبیحی - حکیمه ضامنی جعفرکلائی
نقش مادر در تربیت دینی فرزندان در خانواده با توجه به آموزه های قرآنی
سحر امیری رودباری
حل بعضی از دستگاه معادلات دیفرانسیل به کمک مقدار ویژه و بردار ویژه ماتریس ضرایب
سیداحمد حسن پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0