بحران به لحاظ روانشناختی و جامعه شناختی شرایطی تعریف میشود که تهدیدات و خطراتی وضعیت روانشناختی افراد یک جامعه را تهدید کند و سلامت روان آنها را به خطر بیاندازد ..
بحران به لحاظ روانشناختی و جامعه شناختی شرایطی تعریف میشود که تهدیدات و خطراتی وضعیت روانشناختی افراد یک جامعه را تهدید کند و سلامت روان آنها را به خطر بیاندازد. این روزها شیوع ویروس کرونا در سطح جوامع مختلف تا ایران بحرانی را در کشورهای مختلف ایجاد کرده به طوریکه سازمان بهداشت جهانی به طور مداوم درباره آن صحبت میکند.پر واضح است که پیش از اپیدمیک شدن و شایع شدن یک بیماری یا اتفاق در سطح جامعه, اضطراب ناشی از آن است که افراد را از نظر روانشناختی دچار وضعیت نابسامان میکند. در واقع آنچه موضوع اصلی در مدیریت این بحران می شود تقویت شرایط اجتماعی مساعد افراد جامعه است.
بحران فراگیر در سطح سازمانها نیز اثرگذار بوده و اغلب سازمانها برای کاهش اثرات مخرب بحران در سازمان و کارکنان خود اقدام به تصمیم گیریها و طراحی استراتژیهای کوتاه مدت و بلند مدت داشته اند. نهاد آموزش و پرورش نیز برای کمک به افراد جامعه و تحت تعلیم و مخاطبینش تصمیم به برگزاری کلاسهای درس به صورت مجازی کرده است.
موضوعی که دیر یا زود با بحران کرونا و بدون بحران افراد جامعه و خصوصا خانواده ها ناچار به ورود به آن هستند. ولی آنچه فضای مجازی را پرکرده است شکایتهاو سوالات و گلایه مندیها از دشواریهای این تصمیم است. چالشهایی که پیش روی خانواده ها در این شرایط سخت هستند را می توان به گروههای فنی ، رفتاری و ساختاری تقسیم کرد که در این کارگاه به هر کدام از این چالشها پرداخته شده و راهکارهای مناسب برای روبرو شدن با این چالشها از منظر متخصصان ارائه می شود.
آخرین مهلت ارسال مقاله
1399/09/20شروع کنفرانس
1399/09/27پایان کنفرانس
1399/09/28کد اختصاصی کنفرانس
99200-14464