0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی و مقایسه اخلاق شغلی و حرفهای و توانمندسازی روانشناختی اصولی بین معلمان مقطع ابتدایی و دبیران متوسطه شهرستان دهلران
نویسندگان :
پریسا گوران
1
هما بختیاری
2
1- دانشگاه فرهنگیان
2- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
اخلاق حرفه ای،توانمندسازی روانشناختی،معلمان،دبیران
چکیده :
این پژوهش با هدف مقایسه توانمندسازی روانشناختی و اخلاق حرفهای بین معلمان مقطع ابتدایی و دبیران متوسطه شهرستان دهلران انجام شد. روش پژوهش حاضر علی-مقایسهای است. جامعه آماري اين پژوهش را كلیه معلمان ابتدایی و متوسطه شهر دهلران میباشند، که 100 نفر از معلمان ابتدایی و متوسطه بهروش نمونهگيري در دسترس از بين تمامی معلمان و دبیران شهر دهلران انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، شامل دو پرسشنامه استاندارد توانمندسازی روانشناختی اسپریتزر (1996) و اخلاق حرفهای قاسم زاده و همكاران (1393) میباشد. در این پژوهش، پس از طرح سوالها، پرسشنامه در اختیار چند تن از اساتید قرار گرفت و پس از اصلاحات لازم مورد تایید آنها واقع شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ برابر با 88/0 بود. با توجه به فرضیههای پژوهش از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمونT و تحلیل واریانس) استفاده شده است. تجزیه و تحلیل دادهها توسط نرمافزار SPSS نسخه 20 صورت گرفت. نتایج پژوهش حاکی از آن است که میزان توانمندسازی روانشناختی و اخلاق حرفهای در معلمان و دبیران متفاوت است، که توانمندسازی در بین مدیران بیشتر از معلمان میباشد. همچنین مشخص شد که بین دو گروه معلمان و دبیران در مولفههای اخلاق حرفهای تفاوت معناداری وجود ندارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر کلاس گروه کانونی دانش آموزان در دروس ریاضی بر توسعه مهارت های اجتماعی و اثر ویژگی های معلمان به عنوان متغییر تعدیل گر
سحر صیادی
تاثیر قصه گویی بر میزان یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی
مهیار احمدی کلیجی
آشنایی با ابزارهای یادگیریالکترونیکی؛ ضرورتیانکارناپذیردرفرآیند یاددهی-یادگیری
زهره یوسفی نژاد لنگرودی - پروین احمدی
چالش ها و تهدید های برگزاری دوره های ضمن خدمت از دیدگاه فرهنگیان شهرستان گلوگاه
عباس باقری - ابراهیم خطیری
نقش مدارس شاد و هوشمند در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
مریم منصورلکورج - جعفر نصیر ناتری
Ideals of Hyper-Invariant Isomorphisms and Questions of Uniqueness
Babak Khabiri
نقش بازی ها در یادگیری ریاضی
مریم بینش
رابطه شیوههای فرزندپروری با پرخاشگری دانشآموزان پسر
فرشید خدرلو
بررسی ارتباط مدیریت دانش با چابکی سازمانی در اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی
فهیمه دستی گردی - نرگس نوروزی - نرجس چنگیزیان - زینب امیرآبادی زاده
ارتباط بازی های پرورشی با رشد حوزه های جسمانی، اجتماعی،شناختی و سواد آموزی دانش آموزان پیش دبستانی ناحیه 2 شهرستان ساری
اسحق علی خطابی - فاطمه دهقان - ذوالفقار شفیعی - سید عبدالحسین علوی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0