0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
کاربرد نظریۀ روانشناسی رشد شناختی پیاژه در آموزش و پرورش
نویسندگان :
مهران یوسفی داز
1
حلیمه عربی
2
عبدالعارف شجاعی
3
1- آموزش و پرورش
2- آموزش و پرورش
3- دانشگاه شهید بهشتی
کلمات کلیدی :
نظریۀ پیاژه، رشد شناختی، آموزش و پرورش.
چکیده :
مهمترین و مؤثرترین دوران زندگی دوران کودکی است. دورانی که در آن شخصیت فرد پایهریزی شده و شکل میگیرد. کودك علاوه بر رشد جسمانی دارای مراحل رشد اجتماعی، عاطفی، شخصیتی و هوشی است. این شاخصها عوامل تعیینکننده و اساسی رشد انسان میباشند که در تمام کودکان جهان از دوران کودکی پایهگذاری شده و شکل میگیرند. فرایند رشد 18 سال اول زندگی، دوران کودکی را دربرمیگیرد. در این مقاله، با نظریات پیاژه در زمینۀ رشد کودك آشنا شده و به بررسی کاربردهای این نظریه در آموزش و پرورش میپردازیم تا بتوان با مطالعۀ بیشتر این نظریات، استفادههای بیشتری در زمینههای ارتقای کیفی فضای آموزشی کودك و مناسبکردن فضاهای آموزشی آنها انجام داد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آشنایی با مفهوم نقاط کوانتومی و کاربرد های آموزشی
سیف الله قاسمی
آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و مدارس
محمد اسماعیلی - نفیسه امین - سارا نظام پرست - فاطمه گلچین
بررسی تاثیر بازی درمانی و استفاده از روش های تدریس بازی در درمان دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری
سیدمحمد جلالی - سید مرتضی حسینی - سید امیرحسین حسینی - سید علی اصغر حسینی
مزایا و معایب آموزش مجازی
مهدی صادقی - یونس جان اردکانی
سیاست های توسعه شهری با نقش آفرینی آموزش و پرورش در زمینه شهر سالم
حسین احمدی - فاطمه ذبیحی
کاربرد کنترل پیش بین در بهینه سازی بهره وری سیستم های گرمایی خورشیدی
حسین سعیدی - حسن سعیدی
ارائه مدل دستیابی به اقتصاد مقاومتی با تأکید نقش چابکی سازمانی دانشگاهها
سید عبداله خاوری
سیمای زن در شاهنامه
فاطمه حاجی پوراسی - حوا ابراهیمی
تاثیر آموزش مبتنی بر بازی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه اول دبستان
معصومه شهسواری
تأثیر رهبری آموزشی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با نقش میانجی فرهنگ حمایتی مدرسه
حمیده رمضان¬نسب - علیرضا بناگر - مرتضی ابراهیمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0