0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی روش های ارزشیابی به عنوان ابزاری برای پیشرفت در آموزش و یادگیری ریاضیات
نویسندگان :
مهلا سالمی
1
فاطمه برزگر
2
ایرج سالمی
3
1- دانشگاه فرهنگیان ساری
2- آموزش و پرورش ناحیه ۲ ساری
3- آموزش و پرورش میاندرود
کلمات کلیدی :
ارزشیابی،آموزش ریاضی،یادگیری ریاضی،دانش آموز
چکیده :
ارزشیابی یک فرایند جدایی ناپذیر از آموزش و یادگیری است. در واقع آموزش و یادگیری با ارزشیابی کامل می شود. همچنین این فرایند امکان این را فراهم می ساز تا در تعیین مشکلات و نقاط قوت و ضعف، زمینه های لازم را برای تجدید نظر در برنامه آموزشی فراهم آورد و موجب تعیین ارزش برای میزان یادگیری دانش آموزان گردد. معلمان می توانند از شیوه های متفاوت ارزشیابی برای سنجش میزان یادگیری دانش آموزان استفاده کنند. در این مقاله که به روش مروری و اسنادی تهیه شده است به معرفی و بررسی روش های مختلف ارزشیابی در راستای پیشرفت و ارتقا در آموزش و یادگیری درس ریاضیات پرداخته شد. نتیجه حاصل از این تحقیق مشخص نمود که استفاده از روش های مختلف ارزشیابی به شیوه های شفاهی، کتبی، گروهی، تکالیف در منزل، طرح مسئله و پروژه و کار عملی در پیشرفت و ارتقای آموزش و یادگیری ریاضیات دانش آموزان موثر است و از آن ها می توان به عنوان ابزاری در جهت پیشرفت آموزش و یادگیری ریاضیات استفاده نمود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تبیین رابطه سرمایه روانشناختی و چابکی سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش در معلمان تربیتبدنی شهر ایلام
نسرین رحمی - مهین خیراللهی پور - الهام خوشنودی
بررسی رابطه شایستگی ادراک شده و سلامت خانواده با احساس کمرویی در دانشآموزان متوسطه
شیما محمودی ثانی
روش های بهبود مهارت گفتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی
سیده ربابه حسین پور
بررسی جایگاه زن و احکام ازدواج در دین مسیحیت
نیلوفر حسن پور - محدثه نژادی گشتی - مریم حسینی
ضرورت و اهمیت استفاده از روزنامه و مجله در کلاس های چند پایه
زینب باقری - اقبال نصیری برم الوان
تاثیر فناوری اطلاعات در آموزش و بررسی مزایا و معایب آن
سپیده احمدی جویباری - صاحبه احمدی جویباری - مهدی احمدی جویباری - اعظم السادات قریشی نژاد - لیلا محمدنژاد
طراحی و تحلیل زنجیره بلوکی چند سطحی جهت بهبود حافظه مصرفی
رحیم اصغری - حسن علیزاده قادیکلایی
تبیین ارتباط فناوری اطلاعات و بهرهوری سازمانی با نقش واسطه ای یادگیری سازمانی در دبیران تربیتبدنی شهر بیرجند
نرگس فروتن - مریم صحرانورد - صفورا کدخدازاده
کیفیت بخشی به تدریس شیمی دهم و یازدهم با تولید محتوای الکترونیکی
علیرضا ناصری مود
مشکلات دانش آموزان ناشنوا و کم شنوا در برقراری ارتباطات اجتماعی
رسول سواری سونکی - محمد جواد وحدت فاضل - علی رضا محمدی - رسول شریفی نجف آبادی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0