0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
روش های بهبود مهارت گفتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی
نویسندگان :
سیده ربابه حسین پور
1
1- تربیت معلم قائمشهر
کلمات کلیدی :
زبان انگلیسی ، ارتباط ،تقویت ،مهارت گفتاری
چکیده :
به منظور یادگیری زبان یک زبان آموز باید بتواند علاوه بر یادگیری دانش عمومی زبان، به چهار مهارت گوش دادن(Listening)،صحبت کردن(Speaking)،خواندن (Reading)و نوشتن (Writing)تسلط داشته باشد.در موضوع یادگیری زبان نادیده انگاری یک مهارت به سایر مهارت ها نیز آسیب می رساند.مهارت گفتاری یک مهارت تولیدی (Productive) می باشد که لازمه ی آن داشتن مهارت دریافتی(Receptive) کافی میباشد موارد ورودی شامل شنیدن ، دایره وسیع لغت و دانش گرامری می باشد.زبان آموزان علاقه مند به برقراری ارتباط به زبان انگلیسی به اهمیت تقویت مهارت گفتاری و تاثیر آن در کاربرد زبان واقف هستند و همچنین تاثیری که این مهارت درتقویت سایر مهارت ها دارد.در فراگیری مهارت گفتاری باید موارد مهم و ضروری را در نظر گرفت.از جمله موارد لازم ، شنیدن فایل های صوتی ، تماشای فیلم وفراگیری و افزایش دانش عمومی زبان و واژگان می باشد.که همان راه های ورودی اطلاعات بوده و به عنوان پیش زمینه ای مهم برای یادگیری مهارت مذکورمی باشد، چرا که مواد و مطالب لازم برای تولید را در اختیار زبان آموز قرار می دهد. با شنیدن و دیدن فایل های صوتی و ویدیوهای آموزشی ،هم دامنه لغات وسیع تر می شود و هم به صورت غیر مستقیم دستور زبان فرا گرفته می شود .در یاددهی مهارت گفتاری مواردی باید در نظر گرفته شود ،مهمتر از همه هدف از صحبت کردن چیست؟ ویافتن دلایل آن و اینکه محتوای آموزشی مورد نظر برای چه افراد و گروه سنی مناسب است. بر این اساس اینجانب سیده ربابه حسین پور با استفاده از روش های علمی از منابع گوناگون تحقیق مانند:مدیر،همکاران،دانش آموزان،کتاب ها،مجلات و اینترنت به تجزیه و تحلیل آن ها جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مساله و یافتن راه حل های پیشنهادی پرداختم.سپس به انتخاب چندین راه کار عملی از میان راه حل های پیشنهادی پرداخته و پس از اعتبار بخشی توسط گروه پژوهش،به اجرای آن ها اقدام نمودم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تأثیر گذاری برنامههای فرهنگی ـ هنری بر نگرشهای محیطزیست گروهی از دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم خراسان رضوی
میثم امانی
سنتز و بررسی ساختاری نانو کامپوزیت N-TiO2/PVP/Collagen از استحاله دریایی
سیده الهه حسینی دوابی - محدثه مهدی زاده - نرجس احمدزاده
آشنایی با ابزارهای یادگیریالکترونیکی؛ ضرورتیانکارناپذیردرفرآیند یاددهی-یادگیری
زهره یوسفی نژاد لنگرودی - پروین احمدی
صرفهجويي و بهرهوري بهتر از آب در ايران
معصومه قدرتی
بررسی اثربخشی آموزش رسم آرایش الکترونی بور بر محتوای کتاب شیمی دهم
علیرضا ناصری مود
تبیین ارتباط توانمندسازی و انگیزش شغلی با نقش میانجی تعلقخاطر کاری در معلمان تربیتبدنی شهر بیرجند
محمدعلی دادگر - امین امانی - مریم صحرانورد - عصمت صحرانورد
بهینه سازی آموزش ریاضی با استفاده از فناوری اطلاعات
مرتضی گرزین نژاد
تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات بر افزایش فعالیت گروهی دانش آموزان ابتدایی
نعیمه اولیایی
خلاقیت و نوآوری در کارآفرینی
مهرداد بهاری پور - کیوان مرادی پور
بررسی ارتباط بین تعلیم وتربیت وفضای مجازی
محمدرضا مختاری فاتح
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0