0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه، یادگیری ریاضیات دانش آموزان متوسطه اول از طریق مجازی، با حضور در کلاس
نویسندگان :
آسیه رضاییان
1
علی شعبانی
2
1- دانشگاه آزاد واحد ساری
2- دانشگاه آزاد قائمشهر
کلمات کلیدی :
نمودار کنترل میانگین، داده های فازی شهودی، α -برش ، β-برش و (β، α) – برش داده های فازی شهودی، آزمون- t
چکیده :
نمودار کنترل، مشخصه کیفی را که با توحه به اطلاعات نمونه، اندازه گیری یا محاسبه شده است براساس شماره نمونه یا زمان نشان می دهد، و ساده ترین روش های کنترل آماری داده ها است. در این مقاله نمودار کنترل را برای داده های کلامی یا زبانی مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد، برای این کار داده های کلامی را به داده های فازی شهودی تبدیل نموده، سپس با استفاده از ابزار نمودار کنترل آماری این داده ها را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد. ابتدا داده فازی شهودی ذوزنقه ای و درجه تابع عضویت و عدم عضویت معرفی میگردد، سپس تعریف α -برش ، β-برش و (β، α) – برش داده های فازی شهودی بیان خواهند شد. در ضمن (β، α) – برش نمودار کنترل میانگین را محاسبه کرده،تا از این طریق برای نمونه خاص در کنترل یا خارج کنترل بودن آن را حدس بزنیم. در پایان با استفاده از آزمون- t ، میانگین نمرات دو ترم متوالی ،را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی فن آوری های نوین آموزشی وتاثیر آن در حوزه یادگیری
حمیده حامی
نگاهی پیرامون بحران آب در کتب درسی دوره ابتدائی
نجمه شمسائی - الناز خلیلی
چالش ها و مشکلات هنرستان ها
زینب داودی - معصومه همتی زاه - آرزو موسوی
بررسی روش های مؤثر در سلامت اخلاقی با تکیه بر آموزه های قرآنی
حمیدرضا فریدی
رابطه ویژگیهای شخصیت و حمایت اجتماعی دانشآموزان
پروین قنبرلو
رابطه تاب آوری با عملکرد تحصیلی با نقش میانجی خودکارآمدی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه بخش بندپی غربی شهرستان بابل
سعید گری زاد فیروزجا - حسین دایی زاده
شناسایی عوامل کاهنده انگیزه معلمان ابتدایی غرب مازندران و پیشنهاد راهکارهایی برای مقابله با آنها
محمد غفاری مجلج - سعید صفدری
رویکردها و اصول فلسفه تعلیم و تربیت و جایگاه آن در سبک زندگی ایرانی
سید محمد حسین طبا طبا ئی - عالیه اویسی
نقش مدرسه در گرایش دانش آموزان به انجام فریضه ی نماز
مهدی کهنسال - مریم گل براری
ارائه مدل دستیابی به اقتصاد مقاومتی با تأکید نقش چابکی سازمانی دانشگاهها
سید عبداله خاوری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0