0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه ویژگیهای شخصیت و حمایت اجتماعی دانشآموزان
نویسندگان :
پروین قنبرلو
1
1- آزاد اسلامی واحد ابهر
کلمات کلیدی :
ویژگیهای شخصیت، حمایت اجتماعی، دانشآموزان
چکیده :
حمایت اجتماعی تاثیر به سزایی در کاهش استرس، افسردگی و پریشانی دارد و ارتباط مستقیم با ویژگی های شخصیتی دارد. هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه ویژگیهای شخصیتی با حمایت اجتماعی دانش آموزان بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر ابهر بود. جهت انجام پژوهش 120نفر از دانش آموزان به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند و به پرسشنامههای حمایتهای اجتماعی، پرسشنامههای شخصیتی نئو پاسخ دادند. برای تجزیهوتحلیل دادهها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره همزمان در نرم افزار spss21 استفاده شد. نتایج نشان داد که بین ویژگیهای شخصیتی روان نژندی، گشودگی در تجربه، وظیفه مداری، توافق پذیری، برونگرایی و حمایت اجتماعی رابطه معنادار وجود دارد (01/0(p<. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیره نشان داد که حمایتهای اجتماعی به همراه ویژگیهای شخصیت میتوانند 9درصد واریانس را تبیین کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر استفاده از وسایل کمک آموزشی دریادگیری دانش آموزان ابتدایی پایه ششم مدرسه ی آزادگان شهرستان بهارستان یک درسال تحصیلی 1403-1402
سپیده قادری - رقیه شاملی تطفی - آتوسا سادات قریشیان
چگونه توانستیم با آموزش و اجرای تدریس خرد(میکروتیچینگ) مهارت تدریس آموزگارانمان را ارتقا دهیم؟
مریم امیدیان سوادکوهی - محمدتقی معتمدی تلاوکی
بررسی میزان تاثیر گذاری اجرای برنامه ی تعالی مدیریت بر اساس تعالی سازمانی مدرسه بر کارایی مدارس مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه)با محوریت مدیران مدارس مجری طرح تعالی آموزش وپرورش شهرستان زهک)
لیلی دامن سبز
چگونه توانستم ترس دانش آموزم را از معلم کاهش دهم؟
رضا خیری
رابطه بین ویژگی های شغلی و تعهد حرفه ای داوران کشتی استان مازندران
سیدحسین علوی - اباذر اسلامی
بررسی اهمیت و ضرورت توجه به افت تحصیلی و افزایش انگیزه در دانش آموزان
تقی انصاری نیا
بررسی تدریس گفت وگو محور مبتنی بر تحقیق مشارکتی و پرسشگری ساختار یافته طی درس علوم کلاس سوم دوره ابتدایی
محمد غفاری مجلج - مرتضی مصطفی پور کندلوسی
نقش خلاقیت درسازمان و امر آموزش دانش آموزان
معصومه همتی زاده - زینب داودی - آرزو موسوی
بررسی نظام ارزشیابی توصیفی در ایران: فرصت یا تهدید
مهران یوسفی داز - حلیمه عربی - عبدالعارف شجاعی
چگونه توانستم مشکل عدم توجه و بازداری دانش آموزم امیر را بهبود ببخشم؟
سمیه محمدجان نیا چاری - شکوه قاسمی پوستکلایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0