0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تعیین سهم مولفه های هوش اجتماعی و هوش هیجانی در پیش بینی موفقیت تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های شهرستان ساری
نویسندگان :
محمد علی عرب نوذری
1
میترا قادری جویباری
2
الهه گرائیلی
3
معصومه خلخالی
4
1- آموزش عالی روزبهان
2- آزاد ساری
3- دانشگاه آزاد ساری
4- دانشگاه آزاد نکا
کلمات کلیدی :
هوش اجتماعی،موفقیت تحصیلی،هوش هیجانی
چکیده :
پژوهش حاضر با عنوان تعیین سهم مولفه های هوش اجتماعی و هوش هیجانی در پیش بینی موفقیت تحصیلی دانش آموزان متوسطه دوره دوم ناحیه 2 شهرستان ساری،یک تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی می باشد.جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانش آموزان متوسطه دوره دوم ناحیه 2 شهرستان ساری که در سال ١٤٠٢ به تعداد 4960 نفر می باشد، تشکیل می دهند. نمونه از بین دانش آموزان متوسطه دوره دوم ناحیه 2 شهرستان ساری انتخاب شدند و تعداد نمونه این پژوهش با استفاده از جدول مورگان357 نفراز روی حجم نمونه آماری تعیین شد که نمونه ها با استفاده از روش تصادفی طبقه ای بر حسب جنسیت انتخاب شدند. ابزار گرد آوری داده ها سه پرسشنامه هوش هیجانی برادبری و جین گریورز(2004)، پرسشنامه هوش اجتماعی راسیلورا و همکاران (۲۰۰۱) و پرسشنامه موفقیت تحصیلی آکادمیک ولز (2010) بود. روش تجزیه و تحلیل داده های پژوهش برای تنظیم داده ها وتعیین شاخص ها (میانگین و انحراف استاندارد ) از آمار توصیفی و برای تجزیه و تحلیل و فرضیه های پژوهش از آمار استنباطی همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه ) از طریق نرم افزار spss استفاده گردید. یافته های پژوهش نشان داد که تاثیر سهم هریک از متغیرهای هوش اجتماعی و هوش هیجانی بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های شهرستان ساری متفاوت است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مروری بر کاربردهای فناوری اطلاعات و تکنولوژی در مدارس و دانشگاه ها
سارا نوروزی منش
بررسی نقاط قوت و ضعف اجرای سند تحول بنیادین با استفاده از روش swot
انور امان اله پور - نغمه امینی
بررسی تأثیر آموزش های ارائه شده بر اشتغال زایی دانش آموزان (مطالعه موردی: هنرستان کشاورزی شهید بهشتی ناحیه دو ساری)
حسین احمدی - مرتضی شجاعی قادیکلایی
مدل تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان مازندران
سیدحسین علوی - فروغ محمدی - مهدی عابدی زاده
فعال سازی هوش منطقی ریاضی،هوش طبیعت گرا و هوش کلامی به روش GBL
مهناز خنیفر
گنجاندن آموزش مهارتهای مدیریت استرس در برنامه درسی: تأثیرات، چالشها و رویکردها
فاطمه دشتکی
بررسی نقش آموزش های مجازی در اثر بخشی نظام آموزشی (مطالعه ی موردی معلمان آموزش و پرورش شهرستان ایلام)
بهمن غلامی - مریم رشیدنهال
نقش مدیریت دانش در سازمان ها
سیده لیلا سمائی - پریسا کیا لاشکی - معصومه ملک پور
ارائه مدل کمی مدیریت شایعه در بستر شبکه های اجتماعی در سازمان های گردشگری
محمدجواد تقی پوریان - میثم قمی اویل - بهزاد فرخ سرشت - حسنعلی آقاجانی
طراحی سیستم هوشمند پرستاری با استفاده از اینترنت اشیا
مرضیه صیف زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0