0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش دانشگاه فرهنگیان در یاددهی و یادگیری دانشجو معلمان
نویسندگان :
سیما سیمیاری
1
مونا سالاری فرد
2
1- دبیرستانهای ناحیه 2 ساری
2- دانشگاه فرهنگیان، پردیس امیرکبیر البرز
کلمات کلیدی :
دانشگاه فرهنگیان، یاددهی- یادگیری، دانشجو معلمان
چکیده :
دانشگاه فرهنگیان نقش مهمی در تربیت حرفهای دانشجو معلمان و ایجاد تحول در نظام آموزشی دارد. به همین دلیل پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش دانشگاه فرهنگیان در یاددهی و یادگیری دانشجو معلمان انجام شده است. روش این پژوهش، کتابخانهای (مروری) است و جمعآوری اطلاعات مبانی نظری آن از طریق مطالعه منابع چاپی و الکترونیکی مرتبط با موضوع پژوهش صورت گرفته است. ابزار گردآوری دادهها، فیشبرداری و شیوه تحلیل مطالب، استنتاج نظری بود. نتایج این پژوهش نشان داد که دانشگاه فرهنگیان با توسعه صلاحیتها و شایستگیهای حرفهای دانشجو معلمان از طریق برنامههای درسی و تمرین معلمی میتواند زمینه کسب مهارتهای یاددهی- یادگیری فعال را برای آنان فراهم کند و با تشویق دانشجو معلمان به استفاده از شیوههای نوین تدریس موجب بهبود فرایند یاددهی- یادگیری در مدارس شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Examining the application of trigonometry in different sciences
Mehran Maddah - Mohammadmahdi Nalehdar Kheljany - Mobin Baghery Kordkandy
سنجش میزان یادگیری مشارکتی دانش آموزان دبیرستانی در درس ریاضی
مهناز خنیفر
رابطه بین خلاقیت و کارآفرینی با رویکرد تولیدی در هنرستانهای فنی و حرفهای: مرور سیستماتیک
زینب امینی
تأثیر محیط بر رشد کودکان
فاطمه سیاه پشت خاچکی
رویکردهای نوین در بکارگیری فناوری هوش مصنوعی جهت تشخیص سرطان
مریم الیاسی - فاطمه سلمانی - رویا کاظمی
بررسی اختلالات یادگیری و راهکارهای کاهش آن در دانشآموزان ابتدایی
سیده لیلا موسوی - علی نیاورانی - سمیه علیزاده - رقیه رضایی
بررسی و ارزیابی فضای ابری و امنیت در سرور های توزیع شده
محسن توسلی
مفهوم پردازی یادگیری ترکیبی با رویکرد تحول دیجیتال در آموزش
هایده پورشعبانی - ژاله متاجی - فائضه پورشعبان
تاثیر علم اطلاعات شناسی و کتابداری در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه
مریم یعقوبی - مهلا یعقوبی
بررسی شیوع نارسانویسی در دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی
سیده شهربانو حسنی مقدم
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0