0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
سنجش میزان یادگیری مشارکتی دانش آموزان دبیرستانی در درس ریاضی
نویسندگان :
مهناز خنیفر
1
1- اموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
یادگیری مشارکتی، ارزیابی،گروه بندی،تدریس
چکیده :
تجربیات نشان می دهند که اغلب دانش آموزان روش تدریس عمیق، چند جانبه ،همراه با بحث وگفتگو و استفاده از مفاهیم موجود در ذهن را ترجیح می دهند و مایلند معیارهایی برای ارزیابی معقول بودن پاسخهای خود داشته باشند ، حال آنکه روش آموزگاران در بسیاری از موارد از حیث نحوه و جهت گیری تدریس و نمره دادن و امتحان و شیوه ی تفهیم مطالب با این نیاز ها هماهنگ نیست و بیشتر متوجه یادگیری حافظه ای و تکرار مداوم تجربیات مشابه است.تأکید بیش از حد بر کتاب و درسنامه ها نیز روشی است که باید آموزگاران را به اجتناب از آن تشویق کرد وبر عکس، نباید وی را در بکارگیری روشها وسبک خاص خود محدود ساخت. یادگیری مشارکتی را می توان به عنوان وسیله ای برای تقویت مهارت های فکری و ارتقاء سطح یادگیری در بین روش های مختلف آموزش و یادگیری و جایگزینی برای گروه بندی دانش آموزان بر اساس توانائی هایشان و وسیله ای برای بهبود روابط دانش آموزان نژادهای مختلف و آماده کردن آنها برای ایفاء نقش در فعالیت گروهی نام برد.در این راستا برای سنجش میزان یادگیری مشارکتی دانش آموزان از جدول نمره دهی کالم (1994) و جدول ارزیابی تیمی استفاده گردید. با توجه به نتایج تحلیلی صورت گرفته می توان به موثر بودن این ارزیابی در کلاس درس ریاضی دست یافت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی آموزش شفقت به خود بر تکانشگری و نشخوار فکری دانش آموزان دارای والد معتاد
سوما بدری - رویا زینت زاده - آرینا حاجی میرزایی
تأثیر جلسات شورای معلمان بر بهبود کیفیت عملکرد مدارس استان مازندران
سمانه یزدانی پرائی - مهدی سوادکوهی
اثر بخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر اعتیاد به اینترنت دانش آموزان متوسطه اول و دوم
اسماعیل مردانی زاده - مظفر یوسفی - مریم مردانی زاده - افسانه یوسفی
تاثیر آموزش مبتنی بر بازی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه اول دبستان
معصومه شهسواری
تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی
رقیه بیات
چگونه توانستم با بهرهگیری از شیوه های تدریس فعال, میزان یادگیری و مشارکت و فعالیت دانشآموزانم را تقویت نمایم؟
فهیمه حقانی
چگونه توانستم یادگیری دانش آموزان ازطریق آموزش مجازی را افزایش دهم؟
سارا نظام پرست
نقش انگیزه شغلی و رهبری تحول آفرین در پیش بینی رفتار شهروندی سازمانی (مطالعه موردی: معلمان مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو ساری)
مهدی عالیشاه - شهناز دهقان نژاد - رویا کاظمی آقمشهدی - زینب قلی نژاد سرخکلائی
بررسی اثر بخشی روش تدریس مبتنی بر هنر در درس ادبیات فارسی دوره متوسطه دوم شهر چمستان
عقیل غلامی - رقیه ثقفی
آموزش و یادگیری الکترونیکی
اکرم حسین پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0