0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات بر نظام آموزشی مدارس ابتدایی
نویسندگان :
فرشته چاری سرستی
1
نرگس گرائلی شیخ
2
1- آزاد واحد ساری
2- دانشگاه پیام نور
کلمات کلیدی :
فناوری اطلاعات و ارتباطات،نظام آموزشی،مدارس ابتدایی
چکیده :
امروزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات عملکرد سازمان ها را تحت تاثیر قرار داده است؛ از این رو، برخی از سازمان ها ، برنامه های مشخصی را برای توسعه و به کارگیری فناوری اطلاعا ت دنبال می کنند. به نظر می رسد نظام های آموزشی و فعالیت های حاکم بر آن، با توجه به پیشرفت جوامع، همواره دستخوش تغییر و تحول بوده است و تحول آموزشی، خود معلول تحول اجتماعی و تحول علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات است؛ به همین دلیل، در دنیای امروز، با توجه به پیشرفت سریع فن آوری اطلاعات و ارتباطات، نه می توان به تمام دانش موجود دست یافت و نه می توان هر شخصی را با هر خصوصیتی به کار تدریس و معلمی گمارد. با توجه به این که یکی از مهم ترین حوزه هاي زندگی بشر، آموزش و پرورش است که با ورود فناوري اطلاعات و ارتباطات به این حوزه، افق هاي جدیدي پیش روي صاحب نظران و متخصصان آموزش و پرورش قرار گرفته است. این مقاله تلاش دارد تا نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات را در نظام آموزشی مدارس ابتدایی استان مازندران مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی اثربخشی یاددهی مهارتهای اجتماعی بر ایجاد سازگاری اجتماعی در دانشآموزان
لیلا بیژنی کشکک - سیده معصومه حسینی - سمیه مصطفوی - زهرا آقاجانی
بررسی رابطه بین خودکنترلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
فاطمه اسمعیلی - سیده زهرا حسینی - ام لیلا اخلاقی - سیدیوسف ساداتی
بررسی عوامل موثر بر رضایتمندی کشاورزان شهرستان بابل از بیمه محصولات کشاورزی
سیروس کلوانی
محاسن و معایب آموزش مجازی در مدارس و دانشگاه ها
مرضیه دهقان - فاطمه دهقان
اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر سرسختی سلامت پرستاران شاغل در بیمارستان
محبوبه حلاجی ثانی - فاطمه زارع گل چشمه
آموزش الکترونیکی به عنوان یک منبع آموزشی مدرن
مریم بی جا می - مرجان امتیازجو
اثربخشی آموزش مدیریت رفتار والدین بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی
عاطفه فولادی
نقش ورزش در سلامت وشادابی افراد
ثمین اسدی - زهرا عباسی - فاطمه حاجی پور
مشاورين مدارس بعنوان رهبران آموزشي: (لزوم تغيير ادراك رهبري)
مژگان بنگر
نقش و کارکرد بازی و قصه در رشد و تقویت هویت کودکان پیش از دبستان
فاطمه میهن دوست
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0