0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقد و بررسی کتاب جدید شیمی دهم
نویسندگان :
سمیه میرزاد
1
1- پیام نور واحدساری
کلمات کلیدی :
: نقد شیمی دهم – کتاب درسی- دانش آموز محوری – کمبود وقت
چکیده :
در جهان امروز و با توجه به توانایی های دانش آموزان آموزش و پرورش باید بیش از یک مجموعه ای خاص از اطلاعات را تعلیم دهد و یکی از هدفهای نوین آموزش باید تربیت یک شهروند آگاه ومسئول برای جامعه باشد. در این راستا کتاب درسی نقش اساسی ایفا می کند. همان طور که می دانیم اگر تصمیم گیریهای کلان آموزشی مانند برنامه ریزی آموزشی و تالیف کتاب درسی بدون مشارکت دادن معلمان و دبیران طراحی شود منجر به ایجاد تغییرو بهبود فرایند اصلی تدریس و یادگیری- یاددهی در کلاس نخواهد شد. بنابراین هرگونه تغییر در این راستا لزوم هم اندیشی همه جانبه مولفان با دبیران و مدرسان را می طلبد. با توجه به تجربه تدریس به بررسی کتاب شیمی دهم پرداخته و نقاط قوت و ضعف این کتاب در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارایه یک الگوریتم بهینه سازی جدید جهت حل مساله مسیریابی وسایل نقلیه با قید ظرفیت چند
رضا بخشی لارمایی - حمید توکلایی - میثم محمدی
بررسی رابطه سطح سواد و آموزش خانواده با هویت اجتماعی دانش آموزان
منصوره براری - علی رحیمی نژاد - محمد کبودتبار فیروزجائی
اشکال هندسی درس ریاضی پایه دوم ابتدایی
جعفر نصیرناتری - مهدی جباری - زهره معمار صادق
بررسی ارتباط بین سبک مدیریت کلاس درس معلم با ادراک از محیط کلاس و هیجان تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان تربت حیدریه
الهه یعقوبی
تدریس نشانه غ از کتاب فارسی پایه اول ابتدایی با بهره گیری از روش های نوین یاددهی-یادگیری
رضا خیری
اثربخشی آموزش ذهنآگاهی بر ملال تحصیلی در دانشآموزان
معصومه شهسواری - سحر مقصودیان
نقش مشاور و کارکنان مدرسه در ارتقاء سطح تحصیلی دانش آموزان
مجید جشیره - فضیله حوت - مهران پرهیزکار - رابیه میهن خواه
بررسی رابطه جوعاطفی خانواده با انگیزه افزایش تاب آوری دانش آموزان دختر شهرستان شیروان
رقیه علیمردانی - محمد عباسی - حسن فریدی
خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی
زینب سام دلیری
چالشهای نوآوری و خلاقیت در آموزش و پرورش
سید صدیقه موسوی - معصومه ملکپور - سیده لیلا سمائی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0