0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن دانش آموزم را کاهش دهم.
نویسندگان :
فرزانه کرمی
1
سیامک صادقی
2
1- آموزش وپرورش
2- آموزشوپرورش
کلمات کلیدی :
ناخن جویدن،استرس،اضطراب،هیجان پذیری
چکیده :
اينجانب فرزانه کرمی دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم تربیتی در مقطع ابتدايي شهرستان دزج شهر قروه سنندج در حال ميباشم. شاكر خداوند مهرباني هستم كه لطفش را هيچوقت از بندهاش دريغ نميورزد و افتخار ميكنم كه بتوانم راهرو و ادامه دهنده راه انبيا و اولياي الهي باشم و نور دانش و توانايي را در اين دانشآموزان ميهن اسلامي شعله ور نمايم. در هفته اول سال تحصیلی01 -1400 متوجه دانشآموزي به نام مهدیس گوشبر شدم كه دائماً در حال جويدن ناخن بود. مهدیس دانشآموزي به ظاهر ساكت، اما دروني طوفاني و متلاطم داشت. لذا مشاهدهي اين وضعيت برايم خوشايند نبود. به خدا توكل كردم و از او خواستم تا با كمكش مشكل بندهي معصوماش را برطرف نمايم. در اين زمينه در عوامل به وجود آورنده مشكل مهدیس چند فرضيه مطرح شد؟ براي پيدا كردن جوابهاي فرضيه شروع به گردآوري اطلاعات كردم كه علت اصلي اختلاف والدين و درگيري آنها بود كه مهدیس براي آرام كردن خود و ابراز آن به ناخن جويدن روي آورده است، براي اصلاح رفتار آن اقداماتي از قبيل از 1ـ جلسه مشاوره با خانواده 2ـ مسئوليت دادن و شركت دادن مهدیس در كارها و فعاليتهاي گروهي 3ـ جلسه مشاوره با انجمن اولياء و شوراي دانشآموزي 4ـ معرفي مهدیس به مركز مشاوره شهرستان دزج انجام گرفت كه نتيجه آن باعث شد كه مهدیس عادت بد ناخن جويدن را كنار بگذارد و خودش هم به اين مسأله پي برد كه ناخن جويدن راهي براي حل مشكل نميتواند باشد بايد با فكر كردن و تلاش و كمك گرفتن از بزرگترها به حل مشكل خود بپردازد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اشتیاق تحصیلی به عنوان یک عامل تعیین کننده کلیدی در یادگیری دانش آموزان
پریسا زلیکانی - منصوره حسن زاده شهابی
تدریس داستانی ، دالانی برای خلاقیت
عاطفه مجدی کفشگری - عارف بابایی - زهرا رمضان پور کل کناری
بررسی رابطه امید در زیست دانش آموزی
سجاد رضائی آلی - حسن وکیلی ازغندی - رضا صادقی
تاثیر توجه به زیست بوم جدید بر برنامه درسی تربیتی دانش آموزان
هانیه دیو سالار - میترا رزاقی - لیلا همتی
اثربخشی آموزش مهارت های زندگی با تمرینات ورزشی بر کم رویی دانش آموزان
فاطمه سیفی کردلر - فرزانه مصطفوی - سیده مریم موسوی شارمی - زهرا سیفی کردلر
روش های نوین در تدریس کتابهای درسی و چالش های آن.
میترا یوسفی - محمد اسماعیلی
مدلسازی پیشبین در مبدل بوست مرتبه دوم با لحاظ قیدهای غیرفعال: رویکردی مبتنی بر بهینهسازی مقید
حسین سعیدی
سیاست های توسعه شهری با نقش آفرینی آموزش و پرورش در زمینه شهر سالم
حسین احمدی - فاطمه ذبیحی
بررسی مبانی روان شناختی در سند برنامه درسی ملی
مرزبان ادیب منش
تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی با رویکرد ویلیام رومی
شیده مهدی زاده - ماریا خلیلی جمنانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0