0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی با رویکرد ویلیام رومی
نویسندگان :
شیده مهدی زاده
1
ماریا خلیلی جمنانی
2
1- پردیس فرهنگیان فاطمه قائم شهر
2- پردیس فرهنگیان فاطمه قائم شهر
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا ، ویلیام رومی، محتوای پویا
چکیده :
هدف از انجام پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پنجم در سال تحصیلی(98-1397) ، بر اساس رویکرد ویلیام رومی است که به این طریق محتوای پویا از محتوای غیر پویا تفکیک شده است. روش مورد استفاده در این پژوهش، تحلیل محتواست. جامعه آماری پژوهش، کتاب مطالعات اجتماعی پنجم در سال تحصیلی(98-1397)بوده است و نمونه آماری، شامل تمامی دروس کتاب مطالعات اجتماعی پنجم می باشد. واحد تحلیل، شامل متن، تصاویر و تمرینهای کل کتاب میباشد. مطابق با یافته های بدست آمده از این پژوهش، ضریب درگیری متن کتاب مطالعات اجتماعی پنجم برابر با(9/4) و در واحد تصاویر برابر با(1/2) و در تمرینهای کتاب برابر(5/3)میباشد، که حاکی از آن است؛ متن کتاب ریاضی، پرسش ها و تصاویر، در این محدوده به شیوه ی فعالی نوشته شده و دانش آموزان را درگیر در یادگیری می کند. بنابراین کتاب مطالعات اجتماعی پنجم کتاب فعالی می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
فراگیر شدن و تحول خدمات دیجیتال آموزشی در دوران کرونا
الهام احمدی لاجیمی
نقش سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری در پیش بینی اشتیاق شغلی معلمان مقطع ابتدائی
منصوره پورحسنی - زینب نصیر نیا
بررسی رابطه سبک های فرزندپروری با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه هشتم مدارس غیر دولتی شهر قائم شهر
الهام سعیدی - امیرحسین سلطانی فلاح
تأثیر اخلاق حرفه ای معلمان بر مهارت حل مسئله و موفقیت تحصیلی دانش آموزان
علیرضا بناگر - رفیعه روحی
نقش یادگیری معکوس در یادگیری مهارت اندازهگیری در درس ریاضی
رضا براری - شکوفه انصاری - مینا صائبی
An Investigation into Iranian Intermediate EFL Students’ Reticence andPerceptions of Language Learning Climate
لیلی فتح اله زاده خانمیری
چشم اندازهای آینده کلاس درس
سمیرا حسن زاده - زبیده احمدی - سیده زهرا میربابایی - فاطمه شاکری - مهتابه اسمعیلی
بررسی تاثیر دوزبانگی بر میزان یادگیری دانش آموزان
معصومه ارجی پسندیده - عاطفه معینی
چالش ها و مشکلات هنرستان ها
زینب داودی - معصومه همتی زاه - آرزو موسوی
روشی نوین جهت بهبود امنیت احراز هویت معلمان و دانشآموزان در سیستم آموزشی آنلاین و آزمونهای برخط در مدارس
سیده کلثوم سیدی منش - فروغ بامداد - مریم سلیمانپور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0