0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
راهکارهای افزایش جذابیت تدریس در کلاس زبان و ادبیات فارسی
نویسندگان :
نگار رشید
1
محمد آقاجانپور عمران
2
ارشیا آقاجان پور عمران
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
2- آموزش و پرورش محمودآباد
3- دانشگاه فرهنگیان مازندران
کلمات کلیدی :
جذابیت،آموزش،یادگیری،کلاس،معلم،دانش آموز
چکیده :
اگر ادبیات به گونه ای تدریس شود که برای دانش آموز لذت بخش نباشد باید در سه مؤلفه تأمل کرد: ۱- متن یا شعر انتخابی ۲- روش و دانش کافی معلم در تشریح آن آثار ادبی و بیان زیبایی ها و جاذیه های آن 3- توانایی معلم در شرکت دادن دانش آموزان در روند تدریس. هدف از این تحقیق بیان این مسأله است که علاوه بر عوامل ظاهری چون صدای رسا و رعایت تکیه ها و آکسان ها در خوانش آثار ادبی، ابزار آموزشی و... ؛ بیان عوامل فرامتنی و کاربردی اهمیت فراوانی دارد به گونه ای که به ایجاد تغییر نسبتاً پایدار در رفتار و توان رفتاری دانش آموزان و نیز به افزایش آگاهی و مهارت افزایی دانش آموان در حل مسائل بینجامد تا از این طریق دانش آموز با مشارکت در مباحث مطرح شده و آموختن مهارتهای زبانی و رفتاری و چگونه اندیشیدن به خودشناسی و جامعه شناسی دست یابد که نتیجه آن رفتارها و واکنش های درست در موقعیت های مختلف است. این نوشتار به بیان عوامل جذابیت ادبیات فارسی با اشاره به نظریه های ادبی محاکات و پراگماتیک و عوامل بازدارنده جذابیت می پردازد که یک معلم یا مدرس علاوه بر مهارت های تعامل با دانش آموزان نیاز دارد تا در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند جذابیت ادبیات را دو چندان کند و از این طریق دانش آموز به صورت خود جوش و با علاقه و انگیزه در مباحث مشارکت کند و یادگیری صورت بگیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بکارگیری فناوری بلاک چین در طرح ثبت املاک دیجیتال
رحیم اصغری - مجتبی اصغری - سعید فیروزی
اهمیت فعالیت بدنی و ورزش در زمان شیوع بیماری کووید-19
دانیال تارمست
ارائه انواع روش های توازن بار مبتنی بر شبکه رایانش ابری
رقیه شفیعی سرخکلائی - عبداله کاوه تلاوکی
بررسی تاثیر آموزه های دینی بر رضایت از زندگی و پیشگیری از طلاق در زوجین
نسرین جهانگیری مغانلو - خدیجه کرد
ارتباط بین استرس شغلی و تعهد حرفه ای در منجیان غریق شهر تهران
سیدحسین علوی - برانوش نیک بین - علی اکبر حسن پور حیدری
تدریس موثر با استفاده از داستانی کردن دروس ریاضیات
امیرمحمد مومنی کوهستانی - یاسمن نژادحسینیان
نگاه کاربردی معلم به ریاضیات گسسته
مسعود خسروتاش - صمد شعبانی فر
مطالعه موردی رابطه هوش معنوی و سرمایه اجتماعی با پاسخگویی کارکنان در آموزش و پرورش غرب استان مازندران
ملیحه نیازیان - سیده عصمت رسولی - عباس نیازیان
رابطه شایستگی حرفهای و درگیری شغلی در معلمان مقطع ابتدایی
شهین سلطانی
رابطه انگیزش تحصیلی با رضایت تحصیلی در دانشآموزان (مطالعه موردی: آموزش و پرورش استان مازندران مقطع متوسطه اول)
هانیه دیو سالار - حیدر غلامی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0