0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مطالعه موردی رابطه هوش معنوی و سرمایه اجتماعی با پاسخگویی کارکنان در آموزش و پرورش غرب استان مازندران
نویسندگان :
ملیحه نیازیان
1
سیده عصمت رسولی
2
عباس نیازیان
3
1- دانشگاه آزاد چالوس
2- دانشگاه آزاد ساری
3- دبیرستان تیزهوشان پسرانه نور
کلمات کلیدی :
هوش معنوی، سرمایه اجتماعی، پاسخگویی کارکنان
چکیده :
هدف اصلی این تحقیق بررسی رابطه هوش معنوی و سرمایه اجتماعی با پاسخگویی کارکنان در آموزش و پرورش غرب استان مازندران. روش تحقیق در این مطالعه توصیفی از نوع پیمایشی جامعه آماری کارکنان واحد مذکور بوده که به کمک جدول مورگان و از روش نمونهگیری تصادفی ساده با تخصیص متناسب 200 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها شامل پرسشنامه معتبر سنجش هوش معنوی کینگ (2008) با پایایی 818/0، پرسشنامه سنجش سرمایه اجتماعی ناهابیت و کوشال (1998) با پایایی 822/0 و همچنین پرسشنامه پاسخگویی کارکنان باوینز (2005) با پایایی 903/0 میباشد. روش تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی (شامل آزمون کولموگروف- اسمیرنف، آزمون ضریب همبستگی و آزمون فریدمن) به کمک نرمافزار Spss انجام شد. یافتههای تحقیق حاکی از این است که بین هوش معنوی و مؤلفههای آن (تفکر انتقادی وجودی، آگاهی متعالی، معناسازی شخصی، هوشیاری) و همچنین بین سرمایه اجتماعی و مؤلفههای آن (بُعد شناختی، رابطهای و ساختاری) با پاسگویی کارکنان ادارات آموزش و پرورش غرب استان مازندران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
فناوریهای نوین در تکالیف شیمی دانشآموزان متوسطه دوم
مریم یزدی
نقش اوقات فراغت و کلاسهای فوق برنامه در سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان
آرمین خزائی پول - فاطمهزهرا مهدوی
تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود فرآیندهای یادگیری و تدریس در مدارس ابتدایی و متوسطه
نساء گلپایگانی
بررسی نقش آسیب های فضای مجازی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
رضا براری - جابر زلفی - فاطمه تونی
نقش ورزش در سلامت وشادابی افراد
ثمین اسدی - زهرا عباسی - فاطمه حاجی پور
بررسی نقش استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عناصر برنامه درسی
سمیه سیفی
بهینه سازی آموزش ریاضی با استفاده از فناوری اطلاعات
مرتضی گرزین نژاد
سنجش اثربخشی استفاده از بازی های دیجیتال در ارتقای یادگیری
زینب سقایی
چگونگی مدیریت دروس و فضای کلاسهای چندپایه؛ فنون و روشها ی تدریس، گروهبندی
محمد عبداللهی مقدم
کاربردهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه
فاطمه اتابکی - مهدی محمودی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0