0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تقویت سرعت یادسپاری و یادآوری در بهبود روانخوانی دانش آموزان پایه اول ابتدایی (سال تحصیلی 1400-1399)
نویسندگان :
مرضیه نظری
1
1- مرکز آموزشی وتوانبخشی مشکلات ویژه یادگیری کوشا شهرستان بابل
کلمات کلیدی :
سرعت یادسپاری و یادآوری،نارساخوانی
چکیده :
درسپژوهی نوعی پژوهش مشارکتی است که فرصت تبادل تجربه، تشریک مساعی، برنامهریزی گروهی و یادگیری مشارکتی را برای معلمان فراهم میسازد تا با بحث و هماندیشی و اجرای تدریس پژوهش محور به توسعهی حرفهای خود بپردازند. گروه درسپژوهی بر آن شد تا مشکلات خواندن دانشآموزان ارجاعی به مرکز یادگیری کوشا را مورد بررسی قرار دهد. با بررسی شواهد و مستندات جمعآوری شده و همچنین با بهره گرفتن از نظرات همکاران سایر مراکز یادگیری گروه مصمم شد تا تقویت سرعت یادسپاری و یادآوری در بهبود روانخوانی دانش آموزان پایه اول ابتدایی رابه عنوان موضوع درسپژوهی انتخاب نماید. این تدریس ابتدا در مرحله اول و سپس با نقد و بررسی نظرات اعضای گروه و کارشناسان محترم با رفع اشکالات تدریس، در مرحله دوم نیز اجرا شد. پس از اجرای تدريس در مرحلهی دوم، با تحقق اهداف موردنظر و تعمق یادگیری دانشآموزان، مشخص گردید که نتایج قابل قبولی در این درسپژوهی حاصل شده است که با ارائه این نتایج و راهکارها به صورت گزارش به کارشناسی مربوطه، تجربیات در اختیار سایر همکاران نیز قرار خواهد گرفت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مهارت فردی ،دانش آموزان ،هویت و ارتقای تحصیلی
فاطمه شکری - حسین سعیدی
بررسی رابطه شبکه های اجتماعی مجازی با جو سازمانی نوآورانه مطالعه موردی: معلمان مقطع ابتدایی شهرستان نوشهر
هایده پورشعبانی - ژاله متاجی - زهرا جعفری
آزمون بین المللی تیمز و بررسی عملکرد دانش آموزان ایرانی در درس ریاضی
میثم گرجی درونکلایی - علیرضا کلاگر - مصطفی گرجی درونکلایی - سید محمد رضا موسی زاده
« چگونه توانستم انگیزه دانش آموزان را برای همکاری بیشتردر کلاس مجازی با روش های خلاق و راهکارهای مناسب افزایش دهم »
فاطمه عزیزی
توسعه فردی مبتنی بر شایستگی توسعه و ارتقاء همکاران مطالعه موردی شهرداری مشهد
مهدی یاراحمدی خراسانی - مهسا شهابی کاسب - امیرحسین ریخته گرزاده
چالشهای نظام آموزش دوره ابتدایی در ده سال آینده
خاتون کیایی منصوری - مریم شکوهی - آمنه مهدی زاده
مزایا و معایب آموزش آنلاین ریاضیات در طول همه گیری COVID-19
جواد توکلی دارگانی
بازستانی انرژی و نشاط( ریکاوری ) معلمان خط مقدم ( دوره اول مقطع ابتدایی ) و خلق آموزش چهره به چهره پویا برای دانش آموزان همان مقطع در دوران پسا کرونا، و نقش آن در آیندهی کاری- تحصیلی دو گروه فوق
حسنیه قاضی زاده - پرویز قراگوزلی
چگونگی کاهش استرس دانش آموزان در آموزش مجازی
مهدی حقیقی
مدلسازی ساختاری تفسیری عوامل موثر بر آموزش مربیان ورزشی
دکتر عظیم صلاحی کجور - دکتر سید حسین علوی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0