0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
دیدگاه التقاطی روانشناسی انسان گرایانه با ادبیات پارسی
نویسندگان :
مریم توکلی
1
سیده زهرا حسینی
2
1- آزاد آیت الله آملی
2- علوم پزشکی بابل
کلمات کلیدی :
روان شناسی انسانگرایانه، ادبیات پارسی، دیدگاه التقاطی
چکیده :
روانشناسی انسانگرا در درجه اول به آن دسته ازظرفیت ها و استعداد های انسانی توجه دارد که در نظریه های اثبات گرا یا رفتارگرا یا نظریه روانکاوی کلاسیک جایی ندارد واز آن جمله می توان به عشق ، خلاقیت ، خود ، رشد ، ارگانیسم ، بازی ، شوخی ، محبت ، طبیعی بودن ، خونگرمی ، انصاف ، استقلال ، مسئولیت ،معنا ، جوانمردی ، تجربه از خود بر گذشتن ، سلامت روانی مفاهیم مرتبط اشاره کرد.روان شناسي انسانگرا ، تنها روايت جديدي از يك سنت فكري قديمي است كه ريشه هاي آن به فلسفه هاي باستاني در سراسر جهان مي رسد در اين مقاله ابتدا تاريخچه ي روانشناسي انسانگرا بررسي شد و سپس دیدگاه التقاطی روانشناسی انسان گرایانه با ادبیات غنی پارسی پرداخته شد. خود ، محور شخصيت راجرز است . به عقيده او باشيوه هاي خاصي كه سبب تكامل خود ، مي گردد ؛ بستگي به ميزان محبتي دارد كه كودك دريافت ميكند . اين سخنان در ادبيات ما بارها تكرار شده اند ، شاعران ما با تاثير از آموزه هاي ديني ، گشت و گذار در جوامع مختلف و استفاده از تجربه هاي گرانبهاي خود و ديگر بزرگان، و دقت در زندگي مردمان قرن ها قبل از روان شناسان انسانگرااين اشعار را سروده اند. با دقت در ادبیات غنی پارسی می توان بسیاری از مشکلات رفتاری را حل نمود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با نوآوری آموزشی معلمان
زهره فلاح - زهرا ادیبی
بررسی کتاب ریاضی پایه ی چهارم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد
عبدالله عزیزی - شهناز عزیزی
بررسی ضرورت ها و ویژگی های آموزش پیش دبستانی در نظام آموزشی ایران
عظیم عظیمی
بررسی تاثیر برنامه آموزش خودمراقبتی مرتبط با سبک زندگی برمیزان دانش و آگاهی خودمراقبتی دانش آموزان
مهرناز منتظری لمراسکی
راهکارهایی برای تدریس در ایام روزه داری
خدیجه خلیلی - روح الله شعبانی - اصغر یوسف پور
ارائه مدل دستیابی به اقتصاد مقاومتی با تأکید نقش چابکی سازمانی دانشگاهها
سید عبداله خاوری
خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی در آموزش ریاضی
مریم یوسفی تبار فیروزجاه - نادره حمیدی
سبکهای مدیریت کلاس درس متناسب با اجرای الگوهای فعال تدریس در دبستان
حسین تیموری جروکانی - زهره نصر اصفهانی
درآمدی بر ضرورتهای افزایش جمعیت ایران
سیمین امینی زارع - زهرا شاکر اردکانی - هستی طالبی
سواد مالی در میان نوجوانان
اکرم تفتیان - محمد زارع
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0