0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم مشکلات تربیتی ورفتاری کلاس مریم 4 را در استفاده زیاد از فضای مجازی ، شبکه های ماهواره ای و تلفن همراه در شرایط کرونایی و پس از بازگشت به مدرسه اصلاح کنم ؟
نویسندگان :
زهرا منوچهری
1
فروزنده نوروزی
2
1- پیام نور واحد جوانرود
2- دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه
کلمات کلیدی :
مشكلات رفتاري،تربيتي،دانش آموزان،آموزش تركيبي،حضوري –مجازي
چکیده :
از آنجا كه مسئله اخلاق وتربيت از نظر اجتماعي وآموزشي وخصوصا از نظر دين اسلام اهميت فراواني دارد واينجانب نسبت به اين موضوع حساسيت خاصی مخصوصا در زمينه دانش آموزان داشته ام واز آنجايي كه رشته تحصيلي من روانشناسي تربيتي ورشته تدريسم در ساليان قبل مشاوره بوده بنابراين اخلاق وتربيت سرلوحه كارم مي باشد . مشكلات تربيتي -رفتاري به شرايطي اطلاق مي شود كه در آن پاسخ هاي هيجاني ورفتاري دانش آموز در مدرسه با هنجارهاي فرهنگي ،ديني ،سنتي وقومي تفاوت داشته باشد به طوريكه برعملكرد آموزشي ،تربيتي ،سازگاري فردي ورفتارهاي وي تاثير منفي بگذارد.اصلاح مشكلات تربيتي يكي از اساسي ترين دغدغه هاي معلمان وكادر آموزشي بشمار مي رود.معلمان پاك وخداشناسي كه باور دارند با ايجاد ارتباط موثر ،ارائه راهكارهاي مناسب وبا نفوذ معنوي برشاگردان مي توانند جامه ي تربيت برآنها بپوشانند وآنهارا به رفتارهاي مطلوب راهنمايي كنند . براين اساس در اين تجربه تربيتي ،سعي برآن شده است كه انواع اختلالات رفتاري وتربيتي ،علل آنها وراهكار اساسي براي اصلاح آنها بيان شود . در اين كار پژوهشي ، پس از طرح مسئله وجمع آموري شواهد از طريق مشاهدات ميداني در مكانهاي مختلف ،نظر خواهي از همكاران ومشاور ومصاحبه با خود دانش آموزان ووالدين آنها وتكميل پرسشنامه هاي خود ساخته جداگانه توسط والدين وخود دانش آموزان كلاس و مطالعه هاي علمي وكتابخانه اي در زمينه اختلالات رفتاري دانش آموزان پرداختم .پس از تجزيه وتحليل اطلاعات بدست آمده ،راهكارهاي متنوع ومتعددي با مشاركت مدير وعوامل مدرسه ،والدين وخود دانش آموزان هم (بصورت حضوري در مدرسه وهم به صورت مجازي در بستر شاد )اجرا گرديد . نتايج بدست آمده از مشاهدات وارزيابي ثانويه صورت گرفته وهمچنين اجراي پرسشنامه ها ،در پايان اجرا ي راهكارها وآموزش والدين ودانش آموزان در جلسات مختلف ،نشان دادكه تغييرات رفتاري مطلوبي در دانش آموزان در داخل كلاس ،محيط مدرسه ومنزل (با توجه به اظهارات والدين ،همكاران وعوامل اجرايي مدرسه )صورت گرفته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی ارتباط بین کارآفرینی، نوآوری و رشد اقتصادی در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته
آناهیتا زکوی
بررسی رابطه مهارتهای مدیریتی مدیران مدارس با ارتقای بهره وری و تعالی سازمانی با تأکید بر بهسازی مهارت های انسانی مدیران
حسن میرزاجانی - مهرانه دلاویز بایعکلایی - زهرا اعلمی
راهکارهای ارتقا سطح آموزشی و پژوهشی معلمان
مهدیس شاهینی
سنتز و بررسی ساختاری نانو کامپوزیت N-TiO2/PVP/Collagen از استحاله دریایی
سیده الهه حسینی دوابی - محدثه مهدی زاده - نرجس احمدزاده
نقاط ضعف و قوت ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی
ندا عموزاد - مهجبین محمدی کیادهی - محبوبه مدرسی - معصومه عبادتی آبندانسری
راههای پیشگیری ازشیوع آسیبهای اجتماعی درمدارس
سارا سادات هاشمی - زینب سام دلیری - فاطمه زال نژاد
یررسی عوامل درونی خلاقیت و تاثیر آن بر شخصیت کارآفرین
سهیلا جعفری - الناز خلیلی
رابطه شایستگی حرفهای و درگیری شغلی در معلمان مقطع ابتدایی
شهین سلطانی
تاثیر روش تدریس مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی وایجاد علاقه به درس هدیه های آسمان در دانش آموزان پایه پنجم
فیروزه محمودزاده تیلمی
چگونه توانستیم باتلفیق مطالب مجلات رشدبامطالب درسی، یادگیری را در دانش آموزان چندپایه، بهبود بخشیم؟
سپیده شیرزادپور - مهدی کاظمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0