0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقاط ضعف و قوت ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی
نویسندگان :
ندا عموزاد
1
مهجبین محمدی کیادهی
2
محبوبه مدرسی
3
معصومه عبادتی آبندانسری
4
1- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
2- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
3- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
4- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
ارزشیابی توصیفی،ارزیابی،بازخورد،مدارس ابتدایی
چکیده :
ارزشیابی مؤثرترین وسیله یادگیری و یکی از عوامل مؤثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می باشد. شیوه ارزشیابی معلم عاملی است که دانش آموزان را برای پرورش کمیت و کیفیت تلاش تحصیلی بر می انگیزد. نظام ارزشیابی آموزش ابتدایی کشورمان طی دهه های اخیر دگرگون شده و تغییراتی در محتوا، ساختار و روش های اجرایی آن به وجود آمده است. در این راستا، مطالعه حاضر جهت مقایسه روش های ارزشیابی سنتی و توصیفی، بررسی نقاط ضعف و قوت ارزشیابی توصیفی به روش تحقیق اسنادی-توصیفی صورت گرفته است. تفسیر و تحلیل کیفی اطلاعات جمع آوری شده از مطالعات پیشین حاکی از این بود که روش های ارزشیابی سنتی از دیدگاه های مختلف دارای نقاط ضعف و قوت می باشند. در اجرای ارزشیابی توصیفی تلاش می شود تا با تأکید بر ارزشیابی عملکردی، ارزشیابی تکوینی و نیز بازخورد توصیفی، شرایط بهتری برای یادگیری و ارزیابی فراهم شود. لذا، انتظار می رود که در کنار نقاط ضعف، این نظام ارزشیابی در انگیزش و عملکرد تحصیلی، نگرش ها و باورهای دانش آموزان تأثیر مثبتی داشته باشد. با توجه به چالش های موجود، راهکارهایی برای بهبود ارائه شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی قصه درمانی بر عزت نفس دانش آموزان دوره اول ابتدایی
اسماعیل صادق نژاد
آموزش مجازی در مدارس(مزایا و معایب)
فخرالسادات عابدینیان - مهدی احمدی پور - حسن سعیدی
رویکردهای نوین در حوزه زنجیره بلوکی با تمرکز بر شبکه تنگل و رمزارزآیوتا
رحیم اصغری
پیشبینی دلزدگی تحصیلی بر اساس خودناتوانسازی تحصیلی و شیوه های فرزندپروری ادراک شده در دانشآموزان
فاطمه رنجبر
ارزیابی کار گروهی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان در سطح گروهی
سکینه یعقوبی بصیر - سکینه مختاری - عفت ندیمی قلعه بابو
EFL Teachers’ Professional Development: The Cases of Skills, Competences, and Technology Use for Teaching Grammar
Moloud Kashiri - Mina Basirat - Mahboubeh Taghizadeh
تاثیر کارایی مدیریت کلاس درس با ویژگی های معلمان.
سارا نظام پرست - نفیسه امین
شناسایی عوامل موثر بر خطرات پروژه های گردشگری ورزشی فعال
معصومه پلنگیان - فائزه شیرج کلاری - سهیلا نور تیلوری - معصومه بزرگی
تربیت دینی و عوامل تأثیرگذار بر گرایشات دینی کودکان، نوجوانان و جوانان
افتخار قاسم زاده - میثم سلیمانی
تبیین مولفه های اخلاق حرفه ای واشتیاق شغلی معلمان
پروانه مهرجو - ابوالفضل زلفی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0