0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستیم علاقهمندی دانش آموزان پایه نهم را به مباحث تاریخی درس مطالعات اجتماعی بیشتر کنیم؟
نویسندگان :
نوشین نقی پور ایوکی
1
فاطمه خادمی
2
1- دانشگاه آزاد تهران مرکز
2- دانشگاه آزاد بابل
کلمات کلیدی :
دانش آموزان،اجتماعی،مباحث تاریخی،علاقمندی
چکیده :
هدف درس مطالعات اجتماعی، آماده کردن دانشآموزان برای زندگی اجتماعی آینده از طریق انتقال نگرشها و مهارتها است. ما به عنوان دبیر مطالعات اجتماعی در مقطع متوسطه وظیفه داربم تمام ابعاد برنامه درسی مطالعات اجتماعی را بشناسیم و دانش آموزان را به یادگیری آن تشویق کنیم. در حین تدریس درس مطالعات اجتماعی درطول سال تحصیلی متوجه شدیم از وقتی تدریس مباحث تاریخی کتاب شروع شده است دانشآموزان نسبت به یادگیری آن بی انگیزه بوده و علاقه زیادی از خود نشان نمی دهند. پس از گردآوری اطلاعات به وسیله پرسشنامه، مصاحبه و ... پاره ای از مشکلات را شناسایی و با بکارگیری راهکارهایی همچون تشکیل گروه های کوچک، رسانه های آموزشی و بازدید موزه و بنای تاریخی و کار با سفال و ... از طریق ایفای نقش دانش آموزی در تدریس این مباحث، اقدام به رفع آنها نمودیم. نتایج نشان داد با مشارکت دانشآموزان در تدریس و لمس وقایع تاریخی، آنان تا حدود زیادی به یادگیری مباحث تاریخی بیشتر تشویق شدند .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر سواد والدین بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان
عارفه صادقی - زهرا عباسی کلان
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در رشد و توسعه آموزش و پرورش
زینب سام دلیری
بررسي رابطه بهداشت رواني و عوامل استرس زا در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان متوسطه دوره اول
عبداله ميرزائي - طاهره میرزائی - خیراله خدابنده لو - ناصر عباسی
نقش آموزش سفالگری و نقاشی در تقویت مهارت پردازش اطلاعات بینایی دانشآموزان ابتدایی
رضا براری - جابر زلفی - فاطمه تونی
ضرورت غنی سازی محیط (خانه و مدرسه) و ارتقاء سطح انگیزه ورزشی دانش آموزان
ملیحه فاضل
زیبایی شناسی قرآن در اندیشه و کلام مقام معظم رهبری
مهدی رستمی - رضا آقاپور - شعبانعلی رستمی
بررسی رابطه بین سلامت معنوی و اخلاق حرفه ای معلمان ابتدایی
هایده احمدی - فاطمه رحیمی - سعیده صادقی فرد - پروین یوسفی
شناسایی مشتریان سودمند بانک بااستفاده از روش های داده کاوی کریسپ و اسموت
جواد وحیدی - علی تاجدین - المیرا اسماعیلی
نگرش دانش آموزان مدارس شهرستان آمل نسبت به یادگیری الکترونیکی و میزان اثربخشی این نوع یادگیری در سبک یادگیری آن ها
مهدی اسکوییان - حسین شریف نیا - محمدرضا کاویانی
فواید اقتصادی آموزش و پرورش
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - هادی یزدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0