0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستیم با آموزش روش حل مساله مهارت دانش آموزان پایه سوم ابتدایی را در حل مساله ریاضی بهبود ببخشیم؟
نویسندگان :
زینب دشتکی
1
زهرا غفاری آبی سفلی
2
1- شهید رجایی تهران
2- پردیس الزهراء زنجان
کلمات کلیدی :
واژگان کلیدی: حل مسئله، درک مسئله، راهبردهای حل مسئله.
چکیده :
پژوهش حاضر از نوع اقدام پژوهی با عنوان چگونه توانستیم با آموزش روش حل مساله مهارت دانش آموزان پایه سوم ابتدایی را در حل مسائل ریاضی بهبود بخشم؟ است که در سال تحصیلی 97-1396 در دبستان ابوذر زاغج بخش بزینه رود انجام شد. هدف پژوهش این بود که با استفاده از روشهای تدریس فعال و نوین و آموزش رهبردهای حل مسئله توانایی اندیشیدن و مهارت حل مسئله را در دانش آموزان افزایش دهیم. برای گردآوری اطلاعات در شواهد(1) از روش مشاهده، استفاده نمودیم و با تجزیه و تحلیل داده ها به وجود مسئله پیبردیم و با مطالعه از منابع علمی راه حلهایی را جهت بهبود مهارت حل مسئله در دانش آموزان ارائه نمودم و پس از اجرای راه حلها با استفاده از مشاهده، و ارائه پرسش نامه محقق ساخته به اولیاء به جمع آوری اطلاعات وتجزیه و تحلیل آن در شواهد(2) پرداختیم. پس از بررسی و مقایسه عملکرد دانش آموزان قبل و بعد از اجرای طرح مشخص شد که نتایج اجرای طرح مفید بوده و به ارتقای سطح کیفی دانش آموزان منجر شد.ازجمله نتایج این طرح عبارت اند از: آشنایی دانشآموزان با راهبردهای حل مسئله، علاقمندی دانش آموزان به درس ریاضی، بهبود عملکرد حل مسئله، تقویت مهارت اندیشیدن
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستیم مشکلات رفتاری و درسی دانش آموز بیش فعال را در سال تحصیلی 97-96 بهبود بخشیم.
سیده شهربانو حسنی مقدم - خلیل ابراهیمی
بررسی تاثیر فضای مجازی بر اعتقادت مذهبی دانش آموزان پسر متوسطه دوم (دبیرستان) شهرستان چالوس در سال 1403
حامد کریمی راد - مدینه محمودی
تحلیل رابطه بین مدیریت کوانتومی و پذیرش نوآوریهای آموزشی در مدارس ابتدایی
فاطمه عزیزی - سیده خدیجه معافی مدنی
چگونه توانستم مشکل ترس سپهر از آموزگار را کم کنم
سید حمیدرضا حسینی - محمدامین امیرخسرو
تجزیه و تحلیل جرم یابی در ویپ سرور مبتنی بر استریسک
علیرضا خزاعی - جلال انارکی
شِما و نِمای ارزشیابی تجربه شده تا احیای اصول ارزشیابی در مبانی نظری سند تحول با بازی
عاطفه مجدی کفشگری - مریم گلبراری - فاطمه پور عباس قاجاری
ارایه یک فضای مثال ساختاریافته در آموزش رسم توابع جزءصحیح جهت ارتقاء طرح مسأله دانش آموزان
مرضیه سعید - عبدالرحمن شهیدزاده
بررسی رابطه بین سبک مدیریتی ضابطه مدار و سرمایه اجتماعی با تعلق شغلی مدیران مدارس متوسطه شهر آمل
فاطمه معلم کلایی - سید علی اکبر احمدی - فاطمه مسلمی - امید سعادتی
درآمدی بر نقش خانواده در آموزش مجازی و تاثیر آن در آینده تحصیلی دانش آموزان
رحیمه رضایی
کارکرد خانواده سالم در سلامت معنوی جامعه
بهار قربان نژاد زواردهی - محمدباقر فرقانی اوزرودی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0