0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی بازی درمانی بر فزون کنشی- نقص توجه و علایم اضطراب کودکان دارای اختلال ADHD
نویسندگان :
زهرا رضایی منفرد
1
امید توکلی
2
علیرضا کارگزار
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی
2- دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی
3- دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی
کلمات کلیدی :
فزون کنشی- نقص توجه، علایم اضطراب، ADHD.
چکیده :
پژوهش حاضر به منظور تعیین اثربخشی بازی درمانی بر فزون کنشی- نقص توجه(ADHD) و علایم اضطراب کودکان ADHD اجرا شد. این پژوهش از نوع مطالعات نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه ی آماری پژوهش را کلیه کودکان 6 سال دارای اختلال ADHD که به مراکز مشاوره روانشناختی کودکان شهر اصفهان مراجعه کردند، تشکیل داد. روش نمونه گیری از نوع نمونه گیری در دسترس بود، که در آن تعداد 30 نفر به عنوان نمونه در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. پرسشنامه هایی که جهت جمع آوری اطلاعات از گروه نمونه در نظر گرفته شده بود، عبارت بودند از: مقیاس درجه بندي کانرز (CPRS) و مقیاس اضطراب کودکان پیش دبستانی اسپنس (PAS). برای تجزیه و تحلیل آماری داده ها از تحلیل کوواریانس به کمک نرم افزار SPSS-24 استفاده شد. نتایج حاکی از تفاوت معنادار میان میانگین های پس آزمون دو گروه آزمایش و کنترل بود؛ بدین معنی که بازی درمانی می تواند میزان ADHD و علایم اضطرابی؛ قبیل اضطراب جدایی، فراگیر، اجتماعی، خاص و وسواسی-اجباری کودکان را کاهش می دهد
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش فناوریهای نوین در ارتقاء مدیریت آموزشی و تسهیل فرآیندهای تدریس و یادگیری
مهین شمسی
بررسی رابطه امید در زیست دانش آموزی
سجاد رضائی آلی - حسن وکیلی ازغندی - رضا صادقی
بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری بر اخلاق حرفه ای معلمان ابتدایی شهر آمل با میانجیگری
مهتاب خسروی - حنانه خسروی - محمد تقی شاهزیدی
بررسی رابطه سبک های فرزند پروری با جرأت ورزی دانشآموزان
آیت قدوسی نژاد - سالار عبدالملکی - محمد عبدالملکی - پیمان ساعدی
پژوهشی مقدماتی بر چیستی تکنولوژی هوش مصنوعی
الناز خلیلی - آیدا هاشمیپور
بررسی تاثیر دوره های آموزش خانواده بر عملکرد تحصیلی و تربیتی دانش آموزان دوره ی ابتدایی
سیده نیره هاشمیان رستمی - فاطمه فرزانه صاحبی - سمیه عباسی آزاد گله
روشهای آموزش مهارتهای اجتماعی، زندگی و ارتباطی به دانشآموزان
آرمین خزائی
تاثير طرح معلم پژوهنده بر دانش و روش تدريس معلمان از ديدگاه معلمان مجري طرح و شناسايي و رتبه بندي آن
مریم تقوایی یزدی - طاهره آقامیرزایی محلی - سید فاطمه عبدالله پور مقری
معایب آموزش الکترونیکی و راهکارهای بهبود آن
عباس حیدری
برنامه ویژه مدرسه بستری برای ارتقای سواد مالی و تصمیم گیری های مالی
زهرا صادقی سرخنی - فضه بهرامی دونچالی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0