0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر دوره های آموزش خانواده بر عملکرد تحصیلی و تربیتی دانش آموزان دوره ی ابتدایی
نویسندگان :
سیده نیره هاشمیان رستمی
1
فاطمه فرزانه صاحبی
2
سمیه عباسی آزاد گله
3
1- آموزش و پرورش
2- آموزش و پرورش
3- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
آموزش خانواده – عملکرد تحصیلی تربیتی- خانواده و مدرسه
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر دوره های آموزش خانواده بر عملکرد تحصیلی و تربیتی دانش آموزان دوره ی ابتدایی شهرستان ساری است. در این تحقیق از طرح آزمایشی یک گروه با پیش آزمون و پس آزمون استفاده شده است که ابتدا از گروه مورد نظر، سنجش انجام شد و بعد از اجرای برنامه آموزشی نیز پس آزمون اجرا گردید و نتایج آن مقایسه شده است. جامعه آماری شامل دانش آموزانی است که در سال تحصیلی 97-1396 در مدارس ابتدایی شهرستان ساری مشغول به تحصیل می باشند. نمونه آماری در این پژوهش بر اساس از جدول کرجسی و مورگان، 200 نفر برآورد شد که بصورت نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته عملکرد تحصیلی و تربیتی استفاده شده است که توسط دانش آموزانی که در پژوهش شرکت داشتند، تکمیل گردیده است. گروه آزمایش در 8 جلسه دو ساعته شرکت داشتند که شامل تشریح اهداف آموزش دوره ی ابتدایی، نظام ارزشیابی کیفی- توصیفی، مباحث آموزشی و تربیتی بوده که توسط معلمان انجام شده است. بعد از برگزاری دوره ی آموزشی، نتیجه آزمون قبل و بعد اجرای دوره، مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان می دهد که دوره های آموزش خانواده بر عملکرد تحصیلی و تربیتی دانش آموزان دوره ی ابتدایی تاثیرگذار می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی در دانشگاه های استانی فنی و حرفه ای
حمید یزدانیان - مینا احمدی - محمدجواد حاجیان
تاثیر تکنیک های رفتاری در آموزش مجازی
ارشیا آقاجانپور
بررسی ارتباط ویژگی های شخصیتی و نوآوری سازمانی با نقش میانجی توانمندسازی در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی
زهرا ایلخانی - نفیسه ایلخانی - فاطمه غلامی
هوش مصنوعی در تدریس ریاضی
کوثر رضایی
نقش آموزش و پرورش در انتقال باورها و ارزش های یک جامعه
فاطمه صادقی ارمی
امنیت شبکه SDN
مرضیه خدادوستان - علیرضا خزاعی
پیش بینی بهزیستی روان شناختی بر اساس کیفیت زندگی و تاب آوری مدیران آموزش و پرورش شهر ساری
حسین احمدی - فاطمه ذبیحی حاجیکلایی
مدیریت کلاس درس : چشم انداز و رویکرد رهبری معلمان
سید رضا موسوی - رضا بیات - بهرنگ میرزابیگی - محمدرضا بوربور
تحلیل محتوای کتب پایه اول ابتدایی بر اساس مولفه های تفکر فلسفه برای کودکان با تاکید بر نظریه لیپمن
هانیه ایمانی - فاطمه اصغری آقمشهدی - سمانه باکویی کتریمی
طراحی کنترلکننده MPC برای بهبود دینامیک مبدل بوست مرتبه دوم در شرایط متغیر بار
حسین سعیدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0