0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اهمیت دانش محتوایی مفاهیم پایه در آموزش ریاضی
نویسندگان :
علیمحمد فلاح اندواری
1
1- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
مفاهیم ریاضی، عدد، مبنا، چهار عمل اصلی
چکیده :
کارشناسان آموزش معتقدند عوامل مشکلزا در ریاضی دو عامل اصلی 1- درون ریاضی 2- برون ریاضی میباشد که باعث علاقهمندی و یا انزجار از ریاضی میشود ([7]، ص29) عامل درون ریاضی بیشتر به محتوا و برنامهریزی ریاضی و یا انتزاعی بودن برخی از موضوعات ریاضی برمیگردد که بر عهده مولفین و مسئولین مربوطه میباشد و خارج از مقاله است. بحث ما بیشتر روی عامل بیرون ریاضی هست که خود به دودسته 1-درون فردی 2- برونفردی تقسیم میشود. ([7]، ص30) عوامل درون فردی مربوط به فراگیران میباشد که آنها به دلایل مختلف شخصی و خانوادگی تمرکز در درس ریاضی پیدا میکنند یا از ریاضی دور میشوند. مقاله بنده بیشتر رو عامل برون ریاضی و برون فردی است که نقش اصلی آن به عهده آموزشگران و معلمان ریاضی میباشد. معلمان ریاضی به دلایل مختلف مفاهیم ریاضی را به فراگیران منتقل نمیکنند. دلیل اصلی عدم آشنایی با مفاهیم است. به همین دلیل به مفاهیم پایه مانند مفهوم عدد، مفهوم مبنا، مفهوم جمع، تفریق، ضرب، تقسیم و... در این مقاله پرداخته شد. امیدوارم قابل استفاده برای همه معلمان، بخصوص معلمان مقطع ابتدایی باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اهمیت پدافند غیرعامل و جایگاه آن در برنامهریزی شهری
حسین شیرویه
کاربرد هایcode QR در آموزش
مهرداد بهاری پور
توانمند سازی معلمان در دوران کرونا با گروه سواد رسانه و تدریس اورژانسی
کوثر کاظمی فلوردی - پرستو پرتقالی
تأثیر مدیریت استعداد بر تنظیم هیجانات با نقش میانجی دلبستگی شغلی
زهرا نعمتی - علیرضا بناگر
پژوهشی مقدماتی بر چیستی تکنولوژی هوش مصنوعی
الناز خلیلی - آیدا هاشمیپور
نقش کتابداران در کاربرد پذیری و دسترس پذیری اطلاعات در کتابخانه های پزشکی از دیدگاه دانشجویان پزشکی
صفیه طهماسبی لیمونی - ابراهیم علیجانزاده سرستی
بررسی رابطه عملکرد تیمهای کاری با انگیزش ورزشی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان شهر بندرعباس
محبوبه اعتصامی - زینب حمدانی پور
بررسی رابطه عملکرد تیمهای کاری و انگیزش شغلی با نقش میانجی مدیریت دانش کارکنان ورزش و جوانان خراسان جنوبی
ایمان صفائی - ابوالفضل داوطلب مفرد
شناسایی عوامل موثر بر توسعه مدارس هوشمند بر اساس برنامه هفتم توسعه
سمیه مشهدی آقایی - مهدی حسین زاده
چگونه توانستم دانش آموزان کلاس پنجم را به فکر کردن در کلاس وحل مسائل ریاضی علاقه مند کنم
اکرم نیازمند شادمهری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0