0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی میزان آگاهی معلمان مقطع متوسطه از نظریه شناخت گرا و به کارگیری آن در فرآیند تدریس درس زبان خارجه ( مطالعه موردی: شهرستان های چابهار و دشتیاری)
نویسندگان :
رضامحمد بالال
1
تیمور خدیر
2
1- اداره آموزش و پرورش پلان
2- دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار
کلمات کلیدی :
نظریههای شناخت گرا،تدریس،معلم،دوره متوسطه،شهرستان های چابهار و دشتیاری
چکیده :
پژوهش حاضر به منظور بررسی میزان آگاهی معلمان مقطع متوسطه از نظریه شناخت گرا و به کارگیری آن در فرآیند تدریس درس زبان خارجه انجام پذيرفت. روش تحقیق توصيفي و از نوع همبستگي بود. جامعه آماري شامل کلیه معلمان زبان خارجه مقطع متوسطه اول و دوم شهرستان های چابهار و دشتیاری به تعداد 400 نفر بود و حجم نمونه آن با استفاده از فرمول کوکران 196 نفر محاسبه شد. ابزار گردآوري داده ها در اين پژوهش دو پرسشنامه محقق ساخته به همراه فرم چک لیست مشاهده عملکرد معلمان در بهره گیری از الهامات ماخوذ از نظریه های شناخت گرا در تدریس بود که پايايي پرسشنامه در پژوهش حاضر به روش آلفاي کرونباخ 84/0 محاسبه شد. براساس نتایج حاصل از فرضیات تحقیق میزان معلومات معلمان مقطع متوسطه شهرستان شهرستان- های چابهار و دشتیاری از نظریه های شناخت گرا در سطح پایین تر از متوسط است، به طوری که میانگین نمره های معلمان این دوره در ارتباط با نظریه های شناخت گرا در آزمون سنجش نظریه های شناخت گرای کودکان کمتر از ۱۰ است. همچنین نتایج نشان داد بیش ترین کاربرد نظریه های شناخت گرا در کلاس درس و فرایند تدریس در حوزه نظریه پردازش اطلاعات و کم ترین آنها در حوزه نظریه فراشناخت بوده است. گذراندن دوره های آموزش ضمن خدمت، میزان تحصیلات و رشته تحصیلی (علوم تربیتی و رشته های مرتبط با آموزش دانش آموزان) در میزان آشنایی و معلومات معلمان و کاربست از نظریه های شناخت گرای دانش آموزان مؤثر بوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثر خستگی بر بیومکانیک مفاصل ران ، زانو و آسیب رباط صلیبی قدامی حین مانورهای برش جانبی و فرود
کاظم اسفندیاریان نسب - فاطمه حاجی تشکری کناری - مهرداد آزادی کناری
تاثیر نوار کینزیو بر تعادل پویای فوتبالیست های زن غیر نخبه با سندرم کاندرومالژیا
حمیدرضا قزلسفلو - مرضیه سادات حسینی
نقش نظم و انضباط و تأثیرات آن بر فرایند یاددهی- یادگیری و بهبود عملکرد سیستم آموزشی
سعید محسنی پور - حمیدرضا محسنی پور
اثربخشی زوج درمانی مبتنی بر طرحواره درمانی بر همدلی عاطفی دانشجویان متاهل
زهرا حصاری - محمدجواد رنجبر
تقویت تفکر و خلاقیت در حل مسائل ریاضی
مرضیه سادات حسن پور - نادره حمیدی
قدرت سایبری
حمزه عباسی
تاثیر سبک رهبری تحول گرا بر اینرسی سازمانی در آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر
لیلا منتظری - ندا اسماعیلی
چگونه توانستم دانش آموزان کلاسم را به خوردن صبحانه تشویق کنم؟
آمنه مهدی زاده
امنیت شبکه SDN
مرضیه خدادوستان - علیرضا خزاعی
مروری بر تحقیقات حوزهی تکنولوژیهای نوین آموزشی و فاوا و تاثیرات آن بر فرایند یاددهی و یادگیری
جواد رستمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0