هدف هر نظام آموزشی، ارتقای یادگیری دانش آموزان است. از عوامل اصلی که در طراحی و تنظیم نظام آموزشی به میزان قابل توجهی باید مد نظر قرار گیرد، پیش بینی«راهبردهای تدریس» و «یادگیری معنی دار» است. بعضی از طراحان و ...
کارگاه راهبردهای تدریس و یادگیری
ارائه کننده: دکتر امیرحسین سلطانی فلاح
- مدرس دانشگاه فرهنگیان
- عضو هیئت مدیره و مدیر اجرایی انجمن آموزش و پرورش تطبیقی ایران
- نایب رئیس انجمن علمی معلمان ابتدایی استان مازندران
زمان ارائه
پنجشنبه ١٤٠٠/٠٩/٢٥
٢٠:٠٠ - ٢٢:٠٠
هدف هر نظام آموزشی، ارتقای یادگیری دانش آموزان است. از عوامل اصلی که در طراحی و تنظیم نظام آموزشی به میزان قابل توجهی باید مد نظر قرار گیرد، پیش بینی«راهبردهای تدریس» و «یادگیری معنی دار» است. بعضی از طراحان و حتی بعضی معلمان، بین این دو تفاوتی قائل نمی شوند. اجرا کننده ی اهداف نظام آموزشی، معلمان هستند که نقش اساسی در تحقق آن دارند. چون اگر آموزش به طریقی صحیح طراحی ( توسط خود معلم یا طراحی بیرون از کلاس ) و اجرا شود، یادگیری مؤثرتر افراد را در بر دارد. «راهبرد» در لغت به معنای «شیوه ی عمل در موقعیت خاص» است. به بیان کلی تر، راهبرد یک برنامه با نقشه ی کلی است که از مجموعه ای عملیات تشکیل و برای رسیدن به
یک هدف معین مطرح می شود. پس وقتی این نقشه برای رسیدن به آموزش باشد، راهبرد آموزشی است.
شروع کنفرانس
1400/09/25پایان کنفرانس
1400/09/26