0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستیم با برطرف نمودن گوشه گیری دانش آموز پایه چهارم، یادگیری او را بهبود بخشیم؟
نویسندگان :
رقیه سفیدرو
1
اعظم ملکی
2
1- علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد
2- دانشگاه آزاد ساری
کلمات کلیدی :
گوشه گیری،پرخاشگری،دانش آموز،کاهش
چکیده :
یکی ازدلایل عدم یادگیری در کودکان گوشه گیری است و این رابطه مستقیمی باچگونگی نگرش فرد نسبت به خود دارد درمان آن بدون توجه به اصول و روشهای تقویت اعتماد به نفس انجام نمی پذیرد. از مهمترین عوارض گوشه گیری، ضعف در یادگیری است. نشانه های گوناگونی برای گوشه گیری و انزواطلبی وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از: خجالت، سکوت بی حوصلگی، نگرانی از آینده، ناتوانی در انجام کارها، شکست پذیری، دوری از رفاقت، درون گرایی و... عوامل متعددی نیز در بروز این عارضه و مقابله با آن نقش دارند که می توان به خانواده، مدرسه، ویژگیهای فردی (ترس)، اجتماع، عوامل فرهنگی و فضای مجازی اشاره کرد. پژوهش حاضر با هدف برطرف کردن گوشه گیری یکی از دانش آموزان با نام مستعار مریم صورت گرفته است. او به خاطر فوت پدر در دستانش بر اثر سکته، دچار افسردگی و گوشه گیری شد. کم کم همین امر موجب پرخاشگری او نسبت به دوستانش و در نتیجه اختلال یادگیری او شد. با پیگیری از طریق خانواده و ارتباط صمیمانه تر همکاران و دانش آموزان با او، دادن مسئولیت به دانش آموز و تشویق او گوشه گیری دانشآموز تا حدودی بهبود یافت و در یادگیری پیشرفت کرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
افزایش فرهنگ مطالعه ی دانش آموزان کلاس پنجم با روش تدریس فعال و ساخت کتابخانه ی کلاسی
معصومه ابراهیمی
مروری کوتاه بر نانوکاتالیزگرهای فلزی در واکنش تخریب یا احیاء رنگهای آلی آلایندهی محیطزیست نظیر 4-نیتروفنول، متیلن بلو و کنگو رد
فاطمه کریمی - سعیده کریمی
تحلیل محتوای ارتباطی بخش ستایش کتاب فارسی متوسطه اول و دوم با اهداف تدوین شده ی آن
سهیل علیزاده - امیرحسین آزاد - رضا اسکندری - سید جلال الدین سجادی
بررسی نظامهای بینالمللی رتبهبندی موسسات آموزش عالی در تعامل با توسعه پایدار
امیرعلی خادمی - امیدرضا باغچهسرائی
نقش تاریخ ریاضیات در آموزش و یادگیری ریاضی
گلناز عزیزی - عبدالله عزیزی
تاثیر سرمایه اجتماعی بر کاهش بدبینی به سازمان با نقش میانجی مسئولیت پذیری کارکنان (مورد مطالعه: ادارات آموزش و پرورش غرب مازندران)
حسن خزائی علی آباد
تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر خودکارآمدی، تنظیم شناختی هیجان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
مهسا بهمن نیا - ماندانا محمودجانلو
بررسی و مروری بر ماهیت کلاس های چند پایه و ارائه روشهای مناسب جهت مدیریت بهتر آنها
حاتمه رجبی نیا - زینب اکبری - الهه رضایی - جعفر نصیر ناتری
تاثیر کارکرد نورن های آینه ای در یادگیری حرکات ورزشی در ورزشکاران
ماتینا باعث
رابطه سلامت روان با عملکرد شغلی و تاب آوری روانشناختی (مطالعه موردی: معلمان مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو ساری)
معصومه شجاعی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0