0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر خودکارآمدی، تنظیم شناختی هیجان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
نویسندگان :
مهسا بهمن نیا
1
ماندانا محمودجانلو
2
1- موسسه آموزش عالی روزبهان ساری
2- موسسه آموزش عالی روزبهان ساری
کلمات کلیدی :
آموزش مهارت های اجتماعی، خودکارآمدی، تنظیم شناختی هیجان، پیشرفت تحصیلی
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف «تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر خودکارآمدی، تنظیم شناختی هیجان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه» انجام شد. روش پژوهش به صورت نیمه آزمایشی با استفاده از پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری تمامی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر قائم شهر در سال تحصیلی 99-1398 بود. نمونه پژوهش شامل 40 نفر از دانش آموزان بود که به صورت هدفمند انتخاب شدند. نمونه ها از طریق پرسشنامه های خودکارآمدی شرر و همکاران (1982)، تنظیم شناختی هیجان گارنفسکی، کرایج و اسپینهاون (۲۰۰۱) و پیشرفت تحصیلی درتاج (1383) شناسایی شده و به صورت تصادفی در گروه آزمایش (20 نفر) و گروه گواه (20 نفر) قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های کولموگروف – اسمیرنف و تحلیل کوواریانس از طریق نرم افزار SPSS16 استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد که آموزش مهارت های اجتماعی سبب بهبود وضعیت خودکارآمدی، تنظیم شناختی هیجان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
سیاستگذاری سواد رسانه ای
آزیتا سلاجقه - هانیه سالمی
بررسی راهکارهای بهبود برنامههای درسی، منابع آموزشی و آموزش معلمان جهت پرورش خلاقیت و کارآفرینی در کودکان ابتدایی
خاطره خزایی
بررسی تأثیر مدت زمان تکالیف بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان دوره اول ابتدایی
زهرا خزائی - خدیجه فرضی - سلیمه پورمصطفی خشکرودی
بررسی اثربخشی برنامه ترکیبی آموزش مستقیم و آگاهی واج شناسی بر کاهش غلط های املایی در دانش آموزان ابتدایی با اختلال یادگیری املا شهرستان فریدونکنار
آرمان غنی زاده بیدختی
پژوهش محوری درس تاریخ ادبیات
حمیده اسدی
بررسی رابطه اخلاق حرفه ای و رهبری توانمند ساز در مدارس استان مازندران
ربابه غلامی - مصطفی عزیزی شمامی - ابراهیم صالحی عمران
بررسی میزان نقش فناوری های نوین در ابعاد تربیتی – اجتماعی
سوری احمدی خطیر - فاطمه میهن دوست
بررسی رابطه ادراک از عدالت آموزشی با اشتیاق تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه
پریسا لطفی - مریم لطفی
بررسی تاثیر استفاده از ابزارهای آموزش دیجیتال بر خودتنظیمی و استرس اجتماعی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان بندرعباس
احمد درویشی - نازیلا خطیب زنجانی
اعمال روز جمعه
مهسا قهاری - فهیمه حیدری - محمد غمخواری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0