0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی و مروری بر ماهیت کلاس های چند پایه و ارائه روشهای مناسب جهت مدیریت بهتر آنها
نویسندگان :
حاتمه رجبی نیا
1
زینب اکبری
2
الهه رضایی
3
جعفر نصیر ناتری
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساری
2- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن،
3- دانشگاه پیام نور، مرکز رامسر،
4- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن،
کلمات کلیدی :
دستاوردهای تحصیلی،کلاس های چند پایه،مدیریت،دوره ابتدایی
چکیده :
در کشور ما نیز عوامل جمعیت شناختی، جغرافیایی، تاریخی، سیاسی، اقتصادی، دینی و فلسفی در تشکیل کلاس های چند پایه اثر چشمگیری داشته اند و از این روش تدریس برای برآوردن نیاز آموزش همگانی استفاده شده و می شود. هنگامی که ایجاد کلاس های تک پایه به منظور ارائه آموزش، غیر ممکن باشد؛ لازم است که درس چندپایه دایر شود. بنابر این کلاس چندپایه، از چندین پایه تشکیل می شود و اغلب بین دو تا شش پایه را شامل می شود. گاهی دوره آمادگی نیز به این پایه ها اضافه می شود. در کشور ایران نیز گاهی یک معلم علاوه بر مدیریت شش پایه، تعدادی کودک دوره آمادگی را هم آموزش می دهد. کلاس چندپایه کلاسی است که در آن دانش آموزان از نظر سن، توانایی، مهارت و همچنین پایه تحصیلی متفاوت هستند و همه زیر سقف یک اتاق، توسط یک معلم در تمام طول سال تحصیلی آموزش می بینند. در این کلاس ها، معلم بیش از یک ماده درسی را در طی یک جلسه در پایه های مختلف تدریس می کند. از آن جا که کلاس های چند پایه، در مقایسه با کلاس های تک پایه، شرایط خاص خود را دارند، مدیریت این نوع کلاسها چالشهایی را برای معلمان ایجاد میکند. در این مقاله، به ماهیت کلاس های چند پایه و ارائه رویکردهای مناسب جهت مدیریت بهتر آنها میپردازیم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر گذاری شیوه های مدیریت بر کار آفرینی دانش آموزان هنرستان های آموزش و پرورش شهرستان کنارک
نجمه سلطانی نژاد - پروانه میرشکاری - رابیه دارا
بررسی کاربرد ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات ) بر یادگیری دانش آموزان دارای اختلالات خواندن و درک مطلب از دیدگاه معلمان در شهرستان مرند
فیروزه آخوندی یامچی - هانیه دواتگر
اثر تمرین استقامتی حاد در شدت های مختلف بر شاخص های عملکرد کلیوی در مردان دونده
منیژه فیروزی
رابطه ی بین سبک های هویت، سلامت اجنماعی و خودپنداره با رفتارکمک طلبی دانشجویان
بنفشه زارعی تلوکی - فریبا سروری - مهران رئیسی چمازکتی
رابطه رهبری تحولآفرین و تدریس یادگیرنده محور با نقش میانجی یادگیری معلم و انجمن یادگیری حرفه ای (مطالعه موردی: مدارس دوره ابتدایی شهر بابل)
فاطمه رهبر - مصطفی عزیزی شمامی
بررسی سبک دلبستگی و افسردگی دانشجویان دانشگاه آزاد بابل
مینا ریخته گر - محبوبه علیزاده گودرزی
راهکارهای عملی اعتماد به نفس در دانش آموزان
محسن معتمدی - محمدرضا محمدزاده رهنی - علی شیعه علی
نقش مدیریت دانش بر ارزشیابی کیفی توصیفی دانش آموزان در سازمان آموزش و پرورش از دیدگاه معلمان مدارس ابتدایی استان مازندران
فرشته چاری سرستی
برنامه ریزی استانداردسازی محیط آموزشی متناسب با آموزش پیش دبستانی
زهرا شعبانی - مهدی حسین زاده
چگونه توانستم با استفاده از مدل یادگیری زایشی یادگیری تحلیلی دانش آموزان در درس علوم را بهبود بخشم؟
منا سام دلیری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0