0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی خوشبینی تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دورهی دوم کلاسهای چندپایه مقطع ابتدایی شهرستان خواف
نویسندگان :
مصیب زنگنه
1
محدثه منور برآبادی
2
1- دانشگاه بیرجند
2- دانشگاه قوچان
کلمات کلیدی :
پیشرفت تحصیلی،خوشبینی تحصیلی،مدارس چندپایه،دانشآموزان مقطع ابتدایی مناطق روستایی شهرستان خواف
چکیده :
این پژوهش به بررسی اثربخشی خوشبینی تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره دوم کلاسهای چندپایه مقطع ابتدایی شهرستان خواف پرداخته است. پژوهش حاضر از نظر روش توصیفی و تحلیلی و از نظر هدف کاربُردی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانشآموزان شاغل به تحصیل در دورهی دوم مقطع ابتدایی مدارس چندپایه شهرستان خواف بود که برابر با 1256 نفر بودند. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد که تعداد 294 نفر بهعنوان حجم نمونه پژوهش انتخاب گردید. شیوه توزیع به روش نمونه در دسترس بود. ابزار سنجش شامل پرسشنامه پیشرفت تحصیلی فام و تیلور (1990) با پایایی 815/0 و پرسشنامه خوشبینی تحصیلی اسچننموران و همکاران (2013) با پایایی 824/0 بود. آزمونهای مورد استفاده در این تحقیق شامل آزمون همبستگی و رگرسیون در محیط نرمافزاری اسپیاساس بود. یافتهها نشان داد که بین پیشرفت تحصیلی با خوشبینی تحصیلی دانشآموزان دوره دوم کلاسهای چندپایه مقطع ابتدایی شهرستان خواف (216/0 R=) رابطه معنادار وجود دارد. 7/18 درصد نمرات پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره دوم کلاسهای چندپایه مقطع ابتدایی شهرستان خواف ناشی از نمرات خوشبینی تحصیلی میباشد. با افزایش میزان خوشبینی تحصیلی، میزان پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره دوم کلاسهای چندپایه مقطع ابتدایی شهرستان خواف افزایش پیدا میکند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تبیین رابطه مدیریت دانش و چابکی سازمانی با نقش میانجی سبک رهبری خدمتگزار در بین پرسنل آتش نشانی قم
ابوالفضل رضای کاشانی
بررسی تاثیر عوامل استرس زای محیط فیزیکی مدارس ابتدایی بر IQ (ضریب هوشی) دانش آموزان
سحر مقصودیان - معصومه شهسواری
عوامل موثر بر مدیریت کلاس درس
جعفر اکبری لنگوری - محمود عباسعلی پور
کاربرد کنترل پیش بین در بهینه سازی بهره وری سیستم های گرمایی خورشیدی
حسین سعیدی - حسن سعیدی
رابطه عزت نفس و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اهواز
فریده ویسمرادی
تاثیر قالب ها و چگونگی انتقال مفاهیم در تالیف کتب درسی با توجه به راهبرد های نوین آموزشی و پژوهشی
سکینه حافظی - سهیلا شرف زاده - سمیه یونسی خانقاهی - بهنام قاسمی
آینده پژوهی رهیافت خلق مطلوبترین آینده
سیده خدیجه هاشمی - عصمت مسعودی ندوشن
اثربخشی آموزش شفقت به خود بر تکانشگری و نشخوار فکری دانش آموزان دارای والد معتاد
سوما بدری - رویا زینت زاده - آرینا حاجی میرزایی
خودسازی، جوهره تربیت موفق و پرورش انسان متعادل
زهرا بی نیاز
تاثیر مکان آموزشی در پیشرفت تحصیلی
حسین مومنی - میترا یوسف رشیدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0