0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
عوامل موثر بر مدیریت کلاس درس
نویسندگان :
جعفر اکبری لنگوری
1
محمود عباسعلی پور
2
1- آموزش و پرورش بابل
2- آموزش و پرورش مازندران
کلمات کلیدی :
مدیریت کلاس، معلم، فنون تدریس
چکیده :
یکی از مسائل قابل توجه در فعالیت های آموزشی، مدیریت کلاس درس می باشد و معلمین نقش مهمی در جهت چگونگی کنترل و اصلاح مسائل مدیریتی کلاس درس دارند به ویژه این موضوع در مدارس ابتدایی که دانش آموزان فعالیت بیشتر و سن کمتری دارند از اهمیت فراوانی برخوردار است. مديريت كلاس درس را معلم براي ايجاد نظم و انگيزه ، درگير كردن فراگيران و جلب مشاركت آن ها در فرايند يادگيري انجام مي دهد. چنانچه معلمی نتواند با استفاده از فنون متعدد، كلاس درس خود را به شیوه صحیح و درست مديريت كند، فرايند تدريس او اثربخش نبوده و دانش آموزان قادر به یادگیری موثر درس نخواهند شد. در این مقاله سعی شده است، ضمن تعریف مدیریت کلاسی به ضرورت و اهمیت این موضوع پرداخته و عوامل مهم و تاثیرگذار بر مدیریت کلاس درس مورد بررسی قرار گیرد. روش تحقیق کتابخانه ای بوده و آن چه از این تحقیق به دست آمده نشان می دهد چنانچه معلمان با عوامل تاثیرگذار بر مدیریت کلاس آشنایی داشته باشند و به آن عمل نمایند، تدریس موفق و اثرگذاری داشته و در پی آن یادگیری پایدار در کلاس اتفاق می افتد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
راهبرد حل مسأله و تاثیر آن برآموزش ریاضی
شیده مهدی زاده - ثریا گرجی دیزآبادی - علی اسدی ملردی
چگونگی رفع دروغگویی دانشآموز پایه ششم ابتدایی
مهرداد مرادخانی - فریبا قاسمی
طراحی سیستم مبتنی بر اینترنت اشیاء برای پایش علائم حیاتی بدن با استفاده از الگوریتم MOPSO
محمدرضا فدوی امیری - لیلا قلی پور
توانمند سازی معلمان در دوران کرونا با گروه سواد رسانه و تدریس اورژانسی
کوثر کاظمی فلوردی - پرستو پرتقالی
مروری برعوامل موثردرپیشرفت تحصیلی دانشآموزان
نرجس سلیمانپور - سلمان حیدری - محمدرضا حیدری
نگاهی بر ارتباط حجم کتاب های درسی و کاهش بازدهی آموزشی در مدارس
فروزان ناصری
بررسی تاثیر تکلیف شب بر فرآیند یادگیری دانش آموزان ابتدایی
زهرا بهرامی - سیده بتول حسینی
گزارش کارورزی
حدیث کاوس زاده
بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در تسهیل یادگیری خودراهبر و مستقل در دانش آموزان
سحر طاهری
پیشبینی فرسودگی شغلی براساس حمایت اجتماعی ادراک شده معلمان مدارس ابتدایی شهرستان محمودآباد
فریده اصغری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0