0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی آموزش شفقت به خود بر تکانشگری و نشخوار فکری دانش آموزان دارای والد معتاد
نویسندگان :
سوما بدری
1
رویا زینت زاده
2
آرینا حاجی میرزایی
3
1- آموزش وپرورش
2- آموزش و پرورش
3- آموزش وپرورش
کلمات کلیدی :
شفقت به خود،تکانشگری،نشخوار فکری،دانش آموزان
چکیده :
هدف تحقیق اثربخشی آموزش شفقت به خود بر تکانشگری و نشخوار فکری دانش آموزان دارای والد معتاد بود. این مطالعه از نوع نیمه آزمایشی بود که بر روی دانش آموزان شهر سنندج بود. جامعه آماری تحقیق حاضر دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهر سنندج بود. تعداد 30 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به دو گروه آزمایش و کنترل به صورت تصادفی گمارده شدند. هر دو گروه پرسشنامه های تکانشگری و نشخوار فکری را به عنوان پیش آزمون تکمیل نمودند و پس از آموزش 8 جلسه ای پروتکل شفقت به خود به گروه آزمایش، دو گروه مجددا به پرسشنامه های فوق به عنوان پس آزمون پاسخ دادند و داده ها با آزمون های آماری تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که آموزش شفقت به خود بر تکانشگری و نشخوار فکری دانش آموزان دارای والد معتاد اثر دارد (01/0>P).
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
کلاس معکوس در دوران کرونا
زینب رضوانی - فاطمه محمدزاده نیاکی - زهرا فلاح
بررسی رابطه دانشآفرینی در ورزش بر انگیزش ورزشی در معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند
کاظم چراغ بیرجندی - داوود مباشری - امین کیانی
بررسی جایگاه زن و احکام ازدواج در دین مسیحیت
نیلوفر حسن پور - محدثه نژادی گشتی - مریم حسینی
بررسی یادگیری سازمانی با بهره وری در کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران
آزاده میرچی - وحید فلاح
بررسی اصول و شیوه های جهاد تبیین، از منظر قرآن و نهج البلاغه
فاطمه رهبر
نقش جو سازمانی و محرک های انگیزشی بر توانمندسازی مدیران مدارس شهرستان رشت
مریم حکمت - مهدی حسین زاده
بررسی میزان میل به خشونت در معلمین تربیت بدنی و ارتباط آن با مشارکت در محیط کار مطالعه موردی : استان مازندران
فاطمه پرویزی عمران
" چگونه توانستیم مدت زمان استفاده از شبکه های مجازی در جهت استفاده بهینه از وقت را در دانشآموزان کاهش دهیم؟"
زهرا میناوی - آزاده طلاوری
رابطه عزت نفس و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اهواز
فریده ویسمرادی
نقش فناوریهای نوین در ارتقاء مدیریت آموزشی و تسهیل فرآیندهای تدریس و یادگیری
مهین شمسی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0