0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی آموزش های روانی- تربیتی با رویکرد معنوی بر اخلاق تحصیلی و ارتقاء رفتار خلاقانه دانش آموزان دختر پایه هفتم شهرستان گلوگاه
نویسندگان :
مائده موجرلو
1
ملیحه زارعی کیاپی
2
رقیه حیدرنیا
3
سید اکرم حبیب زاده
4
1- دانشگاه آزاد بندرگز
2- دانشگاه آزاد ساری
3- دانشگاه آزاد اهر
4- دانشگاه سنا ساری
کلمات کلیدی :
آموزش های روانی- تربیتی،اخلاق تحصیلی،رفتارخلاقانه
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف اثربخشی آموزش های روانی- تربیتی با رویکرد معنوی بر اخلاق تحصیلی و ارتقاء رفتار خلاقانه دانش آموزان دختر پایه هفتم شهرستان گلوگاه صورت گرفت. روش انجام پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با گروه گواه و آزمایش است.جامعه آماری پژوهش حاضرکلیه دانش آموزان دختر پایه هفتم شهر گلوگاه به تعداد 1100 نفر درسال تحصیلی1401- 1400می باشند. با توجه به معیارهای ورود به مطالعه که شامل: دانش آموزان دختر، همگن بودن جامعه آماری و تمایل به شرکت در پژوهش و جلب رضایت والدین جهت مشارکت در پژوهش، دانش آموزان مورد مطالعه ابتدا بصورت نمونه گیری در دسترس به دوگروه 25 نفره ( 25 نفر گروه گواه و 25 نفر گروه کنترل) به عنوان نمونه تقسیم شد. یک گروه آزمایش که دوره آموزشی روانی- تربیتی با رویکرد معنوی درآنها اجرا شد و گروه گواه که این آموزش در آنها اجرا نشد. ابزار گرد آوری داده ها نیز شامل پرسشنامه های استاندارد اخلاق تحصیلی گل پرور (۱۳۸۹) وپرسشنامه رفتار خلاقانه رانکو(1985) بود. ابزار مداخله نیز شامل 12 جلسه 90 دقیقه ای اثربخشی آموزش های روانی- تربیتی با رویکرد معنوی بر اساس الگوی پیری و همکاران( 1396) بود. پس ازجمع آوري داده هاي مورد نياز ازطريق نرم افزار24-spss تجزيه وتحليل شد و یافته های حاصل از آزمون کو واریانس نشان داد با کنترل پیش آزمون، میانگین های اخلاق تحصیلی و ارتقاء رفتارخلاقانه گروه آزمایش در مرحله پس آزمون، در سطح خطای05/0 تفاوت معنی داری داردو در واقع آموزش های روانی- تربیتی با رویکرد معنوی بر اخلاق تحصیلی و ارتقاء رفتارخلاقانه دانش آموزان دختر پایه هفتم شهرستان گلوگاه اثر مثبت و معناداری دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تفسیر نشانه شناسی مشتق در کتاب های درسی ریاضی ایران در یک دوره 40 ساله
سعید حق جو - ابراهیم ریحانی
نقش چشم انداز زمان و خود ناتوان سازی تحصیلی در اشتیاق تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
حمید نجفی مقدم - سید محمود موسوی نژاد - شمیم محمد علی نسب
ارزیایی مشارکت شهروندان در توسعه محیط زیست شهری با توجه به رویکردهای توسعه پایدار نمونه موردی: شهر فریدونکنار
شکرالله جعفری - محمدظاهر محمدی
بررسی چالش ها و راهکارهای توسعه کارآفرینی آموزشی
سیدجعفر نجات - بهمن خسروی پور
چارچوب امنیتی مبتنی بر زنجیره بلوکی و یادگیری عمیق برای اینترنت اشیا هوشمند مجهز به مخابرات نسل پنجم
مرضیه خدادوستان - فرهاد زائری - علیرضا خزاعی
ارزیابی کیفیت فارغ التحصیلان هنرستان های فنی و حرفه ای استان مازندران
فهیمه رضایی
بررسی تاثیرات کرونا بر آموزش ایران به انضمام اقدامات کشورهای ژاپن، ایرلند و تایوان در مواجهه با آن
محمد کبودتبار فیروزجائی - سجاد مرتضی زاده آرائی
تاثیر روش های تدریس نوین برای یادگیری بهتر دانش آموزان
آمنه مهدی زاده - نعیمه اولیایی - ناهید مفیدی
مروری بر برون داد قصه گویی در تبعات داخل و خارج
رقیه ذبیحی
تاثیر به کارگیری فناوری اطلاعات بر ارتقاء صلاحیت های حرفه ای معلمان درآموزش ریاضی
نادیا نوری - نسرین افضلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0