0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش چشم انداز زمان و خود ناتوان سازی تحصیلی در اشتیاق تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
نویسندگان :
حمید نجفی مقدم
1
سید محمود موسوی نژاد
2
شمیم محمد علی نسب
3
1- ازاد
2- ازاد
3- ازاد
کلمات کلیدی :
چشم ا نداز زمان،خود ناتوان سازی تحصیلی،اشتیاق تحصیلی،تحصیلات تکمیلی.
چکیده :
زمینه و هدف: پیشرفت تحصیلی و مؤفقیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه ها و عوامل مرتبط با آن، از اولویت ها پژوهش در آموزش و از مسائل مورد توجه مدیران آموزشی دانشگاه هاست. یکی از عوامل کلید مؤثر در موفقیت دانشجویان مفهوم اشتیاق تحصیلی است. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش چشم انداز زمان و خود ناتوانسازی تحصیلی در اشتیاق تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال1397 انجام پذیرفت. روش تحقیق: روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال تحصیلی 98-1397 بودند (تعداد400 نفر)،به منظور جمع آوری داده ها، براساس جدول مورگان 196 نفر که در این پژوهش به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و پرسشنامه چشم انداز زمان زیمباردو (1999)، پرسشنامه خود ناتوان سازی تحصیلی شوینگر و استینسمر پلستر (2010) و پرسشنامه استاندارد اشتیاق تحصیلی فردریکز، بلومنفیلد، پاریس (2004 ) را تکمیل کردند. دادهها با استفاده از نرم افزار آماری 21 spss تجزیه و تحلیل شدند و برای پاسخگویی به فرضیه ها پژوهش از تحلیل واریانس، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. یافته-ها: براساس نتایج به دست آمده، بین ابعاد چشمانداز زمان با اشتیاق تحصیلی (82/0=r ) و بین ابعاد خود ناتوان سازی تحصیلی با اشتیاق تحصیلی (26/0-=r ) رابطه مثبت و معنی دار بود (01/0>p) از بین مؤلفهها چشم انداز زمان، تنها مؤلفه ها لذت گرایانه، گذشته مثبت و گذشته منفی توانایی پیش بینی اشتیاق تحصیلی را داشتند. نتیجه گیری: اشتیاق تحصیلی براساس چشم انداز زمان و خود ناتوان سازی تحصیلی قابل پیش بینی است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی و اولویتبندی موانع و راهکارهای توسعه فرهنگ مطالعه و پژوهش در بین دبیران دوره دوم متوسطه شهرستان چالوس
الهام رضوانی - حامد صالح نیا
بررسی رده شناسی قیدهای ارتباط زمانی در زبان فارسی از دیدگاه معنایی و شناختی
لیلا عرفانیان قونسولی
تاثیر فناوری اطلاعات بر بازدهی آموزش و کیفیت یادگیری
نگین صادقی - علی توسلی
تلفیق علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات در آموزش
اکرم خسروگردی - منصوره حسنی سبزوار - حسنیه قاضی زاده علمداری
تاثیر یک جلسه فعالیت مقاومتی برون گرا بر پاسخهای زمانی کراتین کیناز، لاکتات دهیدروژناز سرمی و فیبرینوژن پلاسمایی دانش آموزان پسر غیر فعال شهرستان آمل
علی رضا قنبری - رضا پاشا
نقش مهارت های کارآفرینی در توسعه اشتغال زنان روستایی
بهمن خسروی پور - سکینه خالدی
چگونه توانستیم رفتار پرخاشگری اریسا را با استفاده از فن مشارکت در کلاس و مشاوره کاهش دهیم؟
ماري ذبيحيان - لیلا نبی زاده
بررسی عدالت آموزشی در آموزش و پرورش ایران
زهرا مشایخی فیروز - محدثه صادقی راد - مهسا شعبانی
اهمیت نگرش معلمان نسبت به فناوری در دانش تکنولوژیکی، تربیتی و محتوایی آنان
سیما سنگی
بررسی مشکل هنرجویان رشته کامپیوتر در مبحث الگوریتم و برنامه نویسی در درس تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی
آرزو موسوی - معصومه همتی زاده - زینب داودی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0