0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر طراحی آموزشی گانیه در یادگیری درس ریاضی و توان حل مسئله دانش آموزان
نویسندگان :
معصومه محمدی
1
1- دانشگاه فرهنگیان مازندران- پردیس فاطمه الزهرا(س) ساری
کلمات کلیدی :
طراحی آموزشی،گانیه،پیشرفت تحصیلی
چکیده :
پژوهش ها نشان می دهد یکی از عوامل عدم پیشرفت دانش آموزان، کیفیت تدریس و چگونگی ارائه درس است. در سال های اخیر متخصصان به دنبال الگویی بودند تا در عین بیان صریح و قابل فهم اهداف و ارائه درس به شکل ساختار یافته و منظم، باعث فعال بودن دانش آموز در جریان آموزش شود. وجود چنین الگوی آموزشی که تمام این عناصر را داشته باشد می تواند عاملی برای رسیدن به حد مطلوب باشد. یکی از این الگوها، الگوی آموزشی گانیه است که به عنوان الگویی کارآمد در حوزه طراحی آموزشی شناخته شده است. هر الگوی طراحی آموزشی با توجه به اصول مورد تاکید خود تاثیرات متفاوتی در میزان یادگیری و یادداری دانش آموزان دارد. از این رو در این مقاله که به صورت مروری نوشته شده است به بررسی تاثیر طراحی آموزشی گانیه در درس ریاضی و توان حل مسئله دانش آموزان پرداختیم. نتیجه حاصل از این تحقیق بیان می کند که عدم وجود برنامه درسی یکپارچه و متناسب با نیاز دانش آموزان باعث ضعف آن ها به خصوص در درس ریاضی شده و استفاده از الگوی گانیه می تواند گامی باشد به سوی پیشرفت تحصیلی در حوزه دروس ریاضی و بالا رفتن توان حل مسئله در فراگیران.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه انگیزش تحصیلی با اضطراب آزمون آنلاین دانش آموزان پایه ششم در زمان شیوع کرونا
محمد قدیری پایین لموکی - سید رضا جلالی کوهی خیلی
کاربرد وب پویه ها در آموزش علوم تجربی پایهی اول تا سوم دبستان
حسین تیموری جروکانی - زهره نصر اصفهانی
آموزش مجازی (مزایا ،معایب و تکنیک ها )
ناهید کریمی فرد - فرزانه دیوسالار
نقش برنامه درسی در مدارس آینده
مونا سالاری فرد - سیما سیمیاری
چالش های عمده در کاربست فنآوری های نوین آموزشی در مدارس
اعظم حیدری - مهدی کاظمی
بررسی و تبیین یادگیری معکوس و نقش آن در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
زینب شیخ الاسلامی کندلوسی
نقدوبررسی رفتار وقانون گرایی درسازمانهای آموزشی درشرایط بحران کرونا
سارا نصیری قادی
اهمیت نقش خانواده در سلامت روان فرزندان
محمد تبار نیارمی - مرضیه انصاری
بررسی تاثیر آموزش و پرورش در فرایند های اجرایی و اموزشی پدافند غیر عامل
مسعود جهاندیده - عاطفه رچبی
نقش فناوریهای نوین در ارتقاء مدیریت آموزشی و تسهیل فرآیندهای تدریس و یادگیری
مهین شمسی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0