0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش برنامه درسی در مدارس آینده
نویسندگان :
مونا سالاری فرد
1
سیما سیمیاری
2
1- آموزش و پرورش
2- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
برنامه ریزی درسی،برنامه درسی،مدارس آینده
چکیده :
چکیده هدف از این تحقیق بررسی نقش برنامهریزی درسی در مدارس آینده بود. این پژوهش بهلحاظ هدف جزء تحقیقات کاربردی است که به روش کتابخانهای (مروری) انجام شده است. ابزار گردآوری دادهها، فیشبرداری از کتابها و مقالههای مرتبط با موضوع بود. تحلیل دادهها با استفاده از اسناد گردآوری شده به شیوه استنتاج نظری صورت گرفت. یافتههای پژوهشی نشان داد که برنامه درسی بهعنوان هسته مرکزی تربیت، مؤثرترین وسیله برای هدایت رشد همهجانبه یادگیرندگان و تغییر در نگرشها و رفتارهای آنان است. از اینرو، برای نیل به مدارس بهتر، توجه بسیار جدی به عناصر نهگانه برنامه درسی همچون اهداف، محتوا، فعالیتهای یادگیری، مواد و منابع یادگیری، گروهبندی یادگیرندگان، زمان، فضا، راهبردهای تدریس و شیوههای ارزشیابی بهگونهای که در متن مقاله به آنها پرداخته شده است، ضروری میباشد. بنابراین، برای حرکت به سوی مدارس بهتر باید از برنامههای درسی فعال و پویا استفاده کرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش آموزش مجازی در کیفیت آموزشی مدارس متوسطه
ام فروه محمدی
جایگاه معلم فرهیخته ریاضی دربزرگراه تعلیم وتربیت
فرشته خادمی - پرستو پرتقالی
نقش بازی های آموزشی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی در مدارس ابتدایی شهرستان چالوس با رویکردی توصیفی
فرزانه محمودبابویی - مهدی شهسوار پیرکویی - زهرا کریمی راد
بررسی رابطه بین توانمندسازی دبیران تربیتبدنی با رفتار تغذیهای دانشآموزان دارای اضافه وزن شهر بیرجند
سمانه بنی اسدی - فهیمه دستی گردی - مهری سعادتی
بررسی چگونگی ارتباط سرمایه فکری معلمان با سرمایه اجتماعی (مطالعه موردی معلمان مقطع راهنمایی شهرستان تویسرکان)
مسعود قمری - معصومه جانجانی - لیلا قمری
روش های پردازش تصویر (تشخیص خودرو و پلاک )
علیرضا مقیمی - علیرضا آذری مقدم
علاقه مند کردن دانش آموزان به آموزش مجازی ریاضی با نرم افزارهای چندرسانه ای Multimedia و MovieMaker با شیوع بیماری کرونا
فخرالسادات عابدینیان - مهدی احمدی پور - حسن سعیدی
آموزش اهل بیت پیامبربه دانش آموزان پایه دوم ابتدایی
عباس دشتی - حمید ابراهیمی
راهکارهای توانمند سازی دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی از دیدگاه مدیران مدارس دخترانه استان مازندران
طاهره مداح - شهلا اسکندری - میترا رضازاده
تاثیر برنامه ریزی درسی بازی محور بر خلاقیت کودکان پیش دبستانی شهرستان قائمشهر از دیدگاه مربیان پیش دبستانی
ژاله سمیعی - ندا اسماعیلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0