0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه انگیزش تحصیلی با اضطراب آزمون آنلاین دانش آموزان پایه ششم در زمان شیوع کرونا
نویسندگان :
محمد قدیری پایین لموکی
1
سید رضا جلالی کوهی خیلی
2
1- دبستان شهید باهنر جویبار
2- دبستان شهید باهنر جویبار
کلمات کلیدی :
انگیزش تحصیلی، اضطراب آزمون، دانش آموزان پایه ششم، کرونا
چکیده :
هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطه انگیزش تحصیلی با اضطراب آزمون آنلاین دانش آموزان پایه ششم در زمان شیوع کرونا، بود. روش پژوهش، کاربردی، توصیفی از نوع همبستگی و کلیه دانش آموزان پایه ششم آموزش وپرورش شهرستان جویبار در سال تحصیلی 1400–1399 به تعداد 1140 نفر به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شد که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای (بر حسب جنسیت)، تعداد 291 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری متغیرها، انگیزش تحصيلي هارتر (1981) و اضطراب امتحان فریدمن و جاکوب (1977)، بود که روایی محتوایی آن با نظر متخصصان تایید شد. جهت تایید پایایی، محاسبه ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه های انگیزش تحصیلی و اضطراب آزمون آنلاین به ترتیب برابر با 91/0 و 90/0، بود. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد بین انگیزش تحصیلی و اضطراب آزمون آنلاین دانش آموزان پایه ششم در زمان شیوع کرونا رابطه معنادار منفی وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه آموزش و پژوهش در مدرسه
مهوش دلفان آذر
بررسی نقش اردو در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان
جلیل سالک ذوقی - میلاد وجدانی - سارا سالک ذوقی
تاثیر تمرینات استحکام بخشی کمری(کششی، تقویتی و سوئیس بال) بر لوردوز افراد مبتلا
حمیدرضا قزلسفلو - میثم گلدیزاده
واکاوی روش تدریس معکوس بر یادگیری معنادار دانشآموزان در درس ریاضی؛ مطالعهای به روش فراترکیب
فاطمه فردوسی نیا
مدلهای رویکرد سازندهگرایی و تبیین دلالتهای تربیتی آن
محمد باقری دادوکلایی - مژگان جلالی کلکناری
سازو کارهای مناسب برای ارتقا سطح آموزشی و پژوهشی معلمان و دانش آموزان
الهام کابلی عبدل آبادی
نقش انگیزش و هیجانات تحصیلی در مهارت خواندن دانشآموزان مقطع ابتدایی
خدیجه رضائی
آموزش ،توسعه و ترویج تفکر انتقادی و مهارت های تحلیلی در دانش آموزان
فاطمه دهبان
بررسی تأثیر زندگی کاری الکترونیکی بر تکنو استرس و تنهایی معلمان مقطع ابتدایی
رویا عبدی
تبیین مولفه های سلامت معنوی معلمان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
پروانه مهرجو - زهرا آمده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0