0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارزشیابی مستمر به شیوه ای جذاب از طریق مسابقه
نویسندگان :
علی محمد کریمی
1
1- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
(ارزشیابی مستمر) ،(یادگیری پایدار)،(مسابقه)،(بازی) ،(جذابیت کلاس) ،(تکرار مطالب) ،(همکاری)، (علاقه)،(استرس) ،ا(نگیزه)
چکیده :
ارزشیابی مستمر از آنجا که آموخته ها در سه حیطهء دانشی، مهارت و نگرش است و لزوما معلم در ارزشیابی باید آنچه را دانش آموز در این سه حیطه فراگرفته، ارزشیابی کند، در عمل، فرایند جمعآوری این اطلاعات از طریق ارزشیابیهای مستمر و ارزشیابی پایانی امکان پذیر است. ارزشیابی مستمر در فرایند آموزش نقش مهمی ایفا میکند. یکی از هدفهای اصلی ارزشیابی مستمر این است که معلم دریابد، نقاط ضعف و قوت دانش آموز چیست و به چه کمکی احتیاج دارد .ارزشیابی مستمر، ارزشیابی عملکرد دانش آموز طی فعالیتهای گوناگون داخل کلاس (آزمایشها، پرسشها، پاسخها و گفتگوهای حین تدریس) و نیز فعالیتهای خارج از کلاس است. اینجانب در پایه ششم با توجه به نتایج حاصل از آزمون ها کتبی در مقایسه به عملکرد در آزمون های شفاهی به این نتیجه رسیده ام که نیاز است راه حل مناسبی برای کاهش این فاصله در نتایج بین دو آزمون پیدا و انتخاب شود تا این مشکل به حداقل برسد. ارزشیابی مستمر سبب تکرار آموخته ها و از طرفی یادگیری پایدار می شود .اگر این شیوه با بازی و مسابقه همراه شود باعث می شود دانش اموز بدون استرس و باانگیزه ی بیشتر در کلاس حضور پیدا کند و یادگیری خیلی بهتری صورت گیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش فناوری اطلاعات در توانمندسازی نیروی انسانی با تأکید بر انگیزش مشارکت ورزشی در معلمان شهر اصفهان
مصطفی فروزان فر - فاطمه شکاری
استفاده آموزشی رایانه در نظام آموزش و پرورش
مسعود واحدی - سعید فیروزی
نقش توانمندی های تربیتی خانواده در مصون نگهداشتن جوانان ازجنگ شناختی
مهرناز هراتی - مهدی محمودی
زیرساختها ؛ شاخص کلیدی پیشرفت
جلیل سالک ذوقی - حمیدرضا عربخانی - سارا سالک ذوقی
بررسی رابطه انگیزش شغلی و تسهیم دانش با نقش میانجی همدلی شغلی در کارکنان آتش نشانی قم
ابوالفضل رضای کاشانی
رابطه ویژگیهای شخصیت و حمایت اجتماعی دانشآموزان
پروین قنبرلو
تحلیل محتوای کتاب هدیههای آسمان پایه سوم دبستان براساس تکنیک ویلیام رومی
مونا سالاری فرد
ارزیابی لرزه ای رفتار سکوهای ثابت دریایی جکت بر مبنای سطح عملکرد
پژمان محمدنیا جنید
تحلیل محتوای تصاویرکتب مطالعات ابتدایی از منظر توجه به الگوی مصرف آب
محدثه فقیه عبدالهی - فاطمه فیاضی - محمد فقیه عبدالهی
رابطه بین استقلال شغلی و فراشناخت حالتی با میانجیگری هوش اخلاقی معلمان ابتدایی شهر بابل
آمنه سلیمان زاده - رضا براری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0