0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای کتاب هدیههای آسمان پایه سوم دبستان براساس تکنیک ویلیام رومی
نویسندگان :
مونا سالاری فرد
1
1- دانشگاه فرهنگیان، پردیس امیرکبیر البرز
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا، کتاب درسی، هدیههای آسمان، سوم دبستان، تکنیک ویلیام رومی
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای کتاب هدیههای آسمان پایه سوم دبستان براساس تکنیک ویلیام رومی انجام شد. روش تحقیق، تحلیل محتوا با تکنیک ویلیام رومی براساس ضریب درگیری دانشآموزان در سه مؤلفه متن، تصاویر و فعالیتها بود. جامعه آماری پژوهش، کتاب هدیههای آسمان پایه سوم دبستان سال تحصیلی 99-1398 بود که برخی از صفحههای کتاب بهطور تصادفی بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. یافتهها حاکی از آن بود که در کتاب هدیههای آسمان پایه سوم دبستان از 396 واحد متن، 32 واحد تصویر و 49 واحد فعالیت که مورد تحلیل قرار گرفتند، شاخص درگیری با متن کتاب 012/0، با تصاویر کتاب 28/1 و با فعالیتها 45/2 است. بهعبارتی، متن کتاب هدیههای آسمان پایه سوم دبستان به شیوه غیرفعالی نوشته شده است، در حالی که تصاویر این کتاب فعال و پویا هستند و فعالیتهای ارائه شده نیز به دلیل فعال بودن بیش از اندازه موجب خستگی و بیحوصلگی دانشآموزان میشوند. بنابراین، متن و پرسشهای کتاب هدیههای آسمان پایه سوم دبستان در محدوده ضریب درگیری ویلیام رومی قرار نداشته و نیازمند بازنگری میباشند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اصول مدیریت در سازمانهای آموزشی
سیده سارا حسینی
بررسی چگونگی تاثیر اضطراب برفرایند تحصیلی دانش آموزان
لیلا بانی - آرزو شکوری
چالش ها و موانع تحقق یادگیری الکترونیکی در مدارس
کوثر کاظمی فلوردی - پرستو پرتقالی - محمد قاسمی - پروین تقوی
بررسی پیشگیری مدرسه محور از بزهکاری کودکان
محمدحسین ابراهیم ابادی
نگرش دانش آموزان مدارس شهرستان آمل نسبت به یادگیری الکترونیکی و میزان اثربخشی این نوع یادگیری در سبک یادگیری آن ها
مهدی اسکوییان - حسین شریف نیا - محمدرضا کاویانی
تاثیر حمایت اجتماعی درک شده بر استفاده از آموزش مجازی با نقش میانجی تفاوت فردی درک شده
خدیجه ابراهیمی نیاک
بررسی و ارزیابی پتانسیل های موجود در محاسبات مه ، برنامه ها و چالش ها
حسن سعیدی - سعید فیروزی - پویان صالحی
کشف دلایل ریزش درسی دانش آموزان توسط الکوریتم های داده کاوی
کاظم کوثری - اعظم کرمی بیارجمند
چگونه توانستم با استفاده از روش های متنوع تدریس ، مهارت خواندن و روان خوانی قرآن را در دانش آموزان افزایش دهم؟
فروزنده نوروزی - کتایون پایان
رابطه رهبری معتبر و نادیده گرفتن خشم با توجه به نقش میانجی در ک صدای کارکنان
منصور اسدی - فرزانه رحیمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0