0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی جایگاه رویکرد پژوهش محوری در کتاب علوم پایه ششم دبستان با استفاده از تکنیک آنتروپی شانون
نویسندگان :
سحر امیری رودباری
1
1- دانشگاه آزاد ساری
کلمات کلیدی :
پژوهش محوری،کتاب درسی،تکنیک آنتروپی شانون
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی جایگاه رویکرد پژوهش محوری در کتاب علوم پایه ششم دبستان با استفاده از تکنیک آنتروپی شانون می باشد. بر این اساس، کل کتاب علوم تجربی پایه ششم دبستان که شامل(متن، تصویر، فعالیت، جمع آوری اطلاعات، آزمایش کنید، کاوشگری، فکرکنید، گفت و گو) می باشد مورد تحلیل قرار گرفت. روش تحقیق پژوهش حاضر از نوع تحقیق توصیفی و روش مطالعه ی آن تحلیل محتوای کمی با استفاده از تکنیک آنتروپی شانون است و جامعه ی آماری آن شامل کل کتاب علوم تجربی پایه ی ششم که شامل 106 صفحه است؛ می باشد. به سبب محدود بودن حجم جامعه ی آماری، نیازی به نمونه گیری نبوده و همه ی محتوای کتاب علوم پایه ششم ابتدایی به عنوان جامعه ی آماری انتخاب شد. نتایج نشان می دهد که مولفه ی مهارت های ارتباطی دارای بیشترین ضریب اهمیت و مولفه ی انعطاف پذیری از کمترین ضریب اهمیت و توجه برخوردار است و همچنین به ترتیب سایر مولفه های کنجکاوی، حل مساله، مشارکت، توانایی فراشناختی، استدلال، پرسشگری، خودتنظیمی، تفکر انتقادی، خلاقیت، سعه صدر، همکاری و تعاون، مسئولیت پذیری از ضریب اهمیت متفاوتی برخوردار می باشند که مولفه های سعه صدر و همکاری و تعاون دارای ضریب اهمیت برابری هستند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه رخداد های زندگی و تجارب آسیب زای دوران کودکی با سلامت روان هنرجویان هنرستان های فنی وحرفه ای ناحیه 2 شهرستان ساری
صفورا فروزانی - بهزاد باقریان - اسحق علی خطابی
مشکلات رفتاری و عاطفی کودکان و روابط با همسالان در مدرسه ابتدایی با میانجی گری آموزش والدین در سطح فردی و مدرسه
صدیقه منصورسمائی
تحليل محتواي كتاب فارسي اول دبستان براساس تكنيك ويليام رومي
سمیه رحمت
بررسی آسیب های آموزشی فضای مجازی در دوران پسا کرونا
نسیبه صادق پور روشنی - ندا صادق پور روشنی
آموزش الکترونیکی و تاثیر آن بر کیفیت یادگیری اثربخش الکترونیکی
فریبا سروری
بررسی نظامهای بینالمللی رتبهبندی موسسات آموزش عالی در تعامل با توسعه پایدار
امیرعلی خادمی - امیدرضا باغچهسرائی
چالشهای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی از دیدگاه دانشآموزان و معلمان مدارس مقطع متوسطه دوم ناحیه2 استان زنجان
الهه آج - نعیمه شکارلو - زهرا بهرامی - یحیی بیات
مقايسه ميزان هيجان خواهي ورزشكاران مرد رشته هاي ورزشي منتخب انفرادي و تيمي
طیبه شریفی - فریده اصغری
رابطه میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و ارتباط جو عاطفی خانواده با سرزندگی تحصیلی دانش آموزان پایه ششم شهر ساری
حمیده کلانتری
فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش آن در ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت
زینب دشتکی - لیلا اکبری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0