0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحليل محتواي كتاب فارسي اول دبستان براساس تكنيك ويليام رومي
نویسندگان :
سمیه رحمت
1
1- دانشآموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، آموزگار پایه اول دبستان پسران سما واحد رشت وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
کلمات کلیدی :
تحليل محتوا، كتاب فارسي، پايه اول دبستان، ويليام رومي
چکیده :
هدف پژوهش حاضر، تحليل محتواي كتاب فارسي اول دبستان براساس تكنيك ويليام رومي بود. براي انجام تحليل محتوا از شيوه توصيفي استفاده شد. جامعه آماري پژوهش، كتاب فارسي اول دبستان سال 1397 بود. تحليل محتواي اين كتاب براساس تكنيك ويليام رومي انجام شد. بدين منظور صفحههايي از كتاب فارسي اول دبستان بهصورت تصادفي انتخاب شد و متن، تصاوير و فعاليتها تحليل شدند و ضريب درگيري دانشآموز با اين مقولهها مشخص گرديد. يافتههاي پژوهش نشان داد كه ضريب درگيري متن کتاب فارسی اول دبستان 592/1 است که بیانگر فعال بودن متن است. ضریب درگیری تصاویر این کتاب درسی 5/1 است که نشاندهنده فعال بودن تصاویر آن است. ضريب درگيري فعالیتها 48/2 است كه نشان میدهد كتاب فارسی پايه اول دبستان فعاليتمحور است، اما بيش از حد به فعاليت پرداخته است. بنابراین، متن و تصاویر کتاب فارسی اول دبستان از نظر درگیر ساختن دانشآموزان فعال هستند، اما کتاب به دلیل پرداختن بیش از حد به فعالیت نیاز به بازنگری دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحقیق و بررسی اثرات روش تدریس خلاقانه بریادگیری
جعفر عسگری - مصطفی شیبانی
مقایسه رابطه والد-فرزندی وحمایت والدینی از کودکان در مراکز آموزش استثنایی و مدارس عادی (مورد مطالعه: شهر گناباد)
زینب رفیعی - سید سعید حسینی
چشم اندازی به برخی ازروش های تا مین امنیت در دریانوردی
عرشیا اکبرزاده نیاکی
مدرسه صالح در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کانون تحقق حیات طیبه
فاطمه فیروزی - نجمه فیروزی - شیوا نظری
بررسی تاثیر بازی درمانی و استفاده از روش های تدریس بازی در درمان دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری
سیدمحمد جلالی - سید مرتضی حسینی - سید امیرحسین حسینی - سید علی اصغر حسینی
بررسی رابطه حمایت اجتماعی مدیران با سلامت روانی دانش آموزان کلاسهای اوقات فراغت و فوقبرنامه ورزشی شهر بیرجند
آسیه فاطمی زاده - نسیبه فاطمی زاده - اطهر عظیمی شیرخند
تاثیر آموزش معنادرمانی بر سرزندگی تحصیلی دانش آموزان در دوره بازگشایی مدارس پس از شیوع ویروس کووید ۱۹
فاطمه عشورنژاد
چگونه توانستم میزان علاقمندی و در پی آن کیفیت یادگیری درس علوم را در دانش آموزان کلاس پنجم افزایش دهم.
نفیسه علمی نیک
ارتباط رفتارهای خود مراقبتی پیشگیرانه از کووید19 با عوامل زمینه ای در بیماران همودیالیزی
مبینا کاویانی - نسرین رسول زاده - فاطمه کشاورز - فاطمه حسین زاده - رعنا حدادی
چالش ها و فرصت های استفاده از فناوری های نوین در آموزش و یادگیری معکوس و تاثیر آن بر دانش آموزان نابینا
سحر کاظمی سرشت - زهره اکبرزاده - عطیه انصاری کزج
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0