0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
کیفیت آموزشی زبان انگلیسی در مدارس ایران و ارائه راهکارهایی جهت افزایش سطح کیفی آن
نویسندگان :
صغرا مرادپور
1
زهره آقائی نصرلو
2
یاسر سالاریان
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی چالوس
2- دانشگاه آزاد اسلامی چالوس
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گیلان
کلمات کلیدی :
آموزش، زبان انگلیسی، یادگیری، مدارس ایران.
چکیده :
امروزه با سواد بودن صرفا به خواندن و نوشتن محدود نمي شود بلكه سواد به معني ومفهوم واقعي آن در يك جامعه داشتن سواد خواندن و نوشتن به همراه دانستن علوم كامپيوتر و زبان انگليسي مي باشد. آموزش زبان انگليسي در مدارس ايران از كلاس اول راهنمايي آغاز مي گردد و دانش آموزان ۷ سال اين زبان را مي خوانند اما چون آموزش زبان انگليسي در ايران برنامه ريزي شده و طبق ضوابط خاص يادگيري زبان بين الملل در ساير كشور ها نمي باشد لذا امروزه فارغ التحصيلان داراي مدرك دكترا و فوق ليسانس و ليسانس و غیره نميتوانند به خوبي زبان انگليسي را صحبت كنند. هرساله مبالغ هنگفتي صرف آموزش زبان انگليسي در نظام آموزشي ايران ميشود، اما متاسفانه نتيجهاي كه بايد در يادگيري پديد آيد، چندان مطلوب نيست. آمارها نشان ميدهد كه كمتر از پنجدرصد ايرانيها ميتوانند به زبان انگليسي تكلم كنند. همچنين بيش از 92درصد از داوطلبان ورود به دانشگاهها كمتر از 10درصد تستهاي مربوط به درس زبان انگليسي را درست جواب ميدهند. در این مقاله به بررسی موانع و راهکارهای تدریس و آموز ش زبا ن انگلیسی در مدارس ایران پرداخته خوا هد شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
الکتریسیته
زهرا سعدآبادی مطلق - مهدی تمدن - سعید اقتداری - فریبا فرهمند حیدریان
مقایسه سلامت عمومی معلمان فعال و غیر فعال شهر چمستان
بهزاد قاسمیان - علیرضا حسینی
کارآفرینی و کسب و کار در بستر خانواده
مرضیه حیدری - زهرا امیری - ابوالفضل اکبری کردشولی
اهمیت نگرش معلمان نسبت به فناوری در دانش تکنولوژیکی، تربیتی و محتوایی آنان
سیما سنگی
ریاضیات گسسته مدرسهای؛ جایگاه، استانداردها و کاربردها
امیر مالمیر
بررسی و تبیین یادگیری معکوس و نقش آن در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
زینب شیخ الاسلامی کندلوسی
تحلیل محتوای علوم ششم ابتدایی به روش ویلیام رومی
مریم پرستاران - عاطفه کثیری - هاجر فدوی - فاطمه رستگار تبار
بررسی رابطه ی بین استفاده از بازیهای رایانه ای با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان مدارس دوره ابتدایی شهر گرگان
شبنم برزگر - علیرضا صالحی کارونیان
تاثیر بازی های آموزشی بر ارتقا مهارت های شناختی و اجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه
فاطمه افضلی
اثربخشی زوج درمانی شناختی رفتاری بر طرحواره های هیجانی زوجین مراجعه کننده به مراکز مشاوره ای
مینا بیات - فاطمه خلیفه - صبا فقیه احمد آبادی - مهران محبیان فر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0