0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه سلامت عمومی معلمان فعال و غیر فعال شهر چمستان
نویسندگان :
بهزاد قاسمیان
1
علیرضا حسینی
2
1- دانشگاه مازندران-بابلسر - دانشجوی دکتری
2- دانشگاه آزاد واحد نور
کلمات کلیدی :
سلامت عمومی، سلامت جسمانی، اضطراب و اختلال خواب، کارکردهای اجتمائی، افسردگی
چکیده :
مقایسه سلامت عمومی معلمان فعال و غیر فعال شهر چمستان چکیده : هدف این پژوهش مقایسه سلامت عمومی معلمان فعال و غیر فعال شهر چمستان است. جامعه آماري تحقیق شامل و کلیه معلمان( 686 نفر ) شاغل شهر چمستان می باشد. با توجه به تعداد جامعه آماری و جدول مورگان تعداد نمونه آماری برابر با 248 نفر بدست آمد. در این پژوهش داده ها به روش میدانی، توسط پرسشنامه مشخصات فردي و پرسشنامه استاندارد سلامت عمومي گلدبرگ و هیلر (GHQ) که شامل 28 سوال برای انداره گیری چهار خرده مقیاس سلامت جسمانی ، اضطراب و اختلال خواب، کارکرد های اجتماعی و افسردگی و پرسشنامه بک برای سنجش سطح فعالیت گرد آوری شده است. برای فرضیه های تحقیق ، از آزمون یو من ویتنی برای تفاوت بین گروها استفاده شد نتایج نشان داد که معلمان فعال شرکت کننده در تحقیق در مقایسه با معلمان غیر فعال دارای سلامت عمومی بالاتر، سلامت جسمانی بهتر ،اضطراب و اختلال خواب کمتر، کارکردهای اجتمائی مطلوب تر و دارای سطح افسردگی کمتر می باشند و تمامی نتایج فوق در سطح 01/0 معنادار بودنند(01/0p≤). بنابراین می توان بیان کرد که سلامت عمومی معلمان فعال بالاتر از معلمان غیر فعال است. واژگان کلیدی : سلامت عمومی، سلامت جسمانی، اضطراب و اختلال خواب، کارکردهای اجتمائی، افسردگی
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تأثیر آموزش الکترونیکی بر عملکرد تحصیلی با نقش میانجی سیستم مدیریت یادگیری
آهو دریاییان - نادی علیزاده
تأثیر محیط بر رشد کودکان
فاطمه سیاه پشت خاچکی
تاثیر و کاربرد سیگنال پردازش الکترومیوگرام در تشخیص بیمارهای عصبی عضلانی
مرتضی غضنفری - حسن سعیدی - مهدی احمدی پور - پویان صالحی
ابعاد تصویر آموزش های مهارتی از نگاه دانشجویان مهارت آموخته اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران
سید عبداله خاوری - مریم طالبیان
پیشرفت تحصیلی، تکالیف درسی و یادگیری
خدیجه موسوی - پریا میردار مکاری - فاطمه فتاحیان
واکاوی رویکردهای نوین ارتقای سطح کیفیت علمی معلمان در نظام آموزشی
معصومه خزایی کوهپر - فاطمه خزایی کوهپر
تحلیل محتوای کتاب فارسی پنجم ابتدایی بر اساس میزان توجه به مولفه های تربیت اخلاقی
محمدمهدی نامی - فائزه افتخاری روزبهانی
قابلیتهای بستر مجازی برای تربیت معلم و توسعه حرفهای معلمان
افروز بازدار
فراتحلیل وضعیت هدایت تحصیلی در نظام آموزش و پرورش ایران
هادی کازرونی شامیری
بایدهای نظام آموزشی بر پایه کارآفرینی و خلاقیت
پریسا منتیان - آرزو بهارستان - مرضیه برائی - فرشته هواسی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0