0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر هوش هیجانی بر پرخاشگری و سازگاری فردی و اجتماعی دختران مقطع ابتدایی
نویسندگان :
پریسا آهنگری
1
سحر فردوسیان
2
1- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
2- دانشگاه آزاد اسلامی چالوس
کلمات کلیدی :
هوش هیجانی،پرخاشگری،سازگاری فردی و اجتماعی،دانش آموزان دختر
چکیده :
تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر هوش هيجاني بر پرخاشگری و سازگاری فردی و اجتماعي دانش آموزان مقطع ابتدای انجام شده است. نتایج نشان داد: هوش هيجاني بر پرخاشگری و سازگاری فردی و اجتماعي دانش آموزان مقطع ابتدایی تاثیر دارد. همچنین تأثیر هوش هیجانی بر سازگاری فردی دانش آموزان دختر بیشتر از میزان تأثیرش بر سازگاری اجتماعی و پرخاشگری دانش آموزان بود. با توجه به نتایج می توان بیان نمود، دانش آموزانی که توانايي خوش بيني و درك عواطف خود و ديگـران را دارند، ميزان سازگاري آنان با ديگران بیشتر است. يعني هر چقدر ميزان هوش هيجاني دانش آموزان بـالاتر باشد، ميزان سازگاري آنان بيشتر می شود. ضمنا هر چه دانش آموزان بزرگتـر شوند، آگاهي و درك اجتماعي بيشتري كسـب مـي كنـد و در نتيجه، بهتر مي تواند هيجان هاي خود را كنتـرل كـرده و با ديگران سازگار شوند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آموزش های مهارت آموزی و تاثیر آن بر یادگیری دانش آموزان
سیده صدیقه هاشمیان
تربیت فقهی و دینی دختران
ملیحه محمدنژاد نامانلو
شناسایی روندهای اثرگذار بر مشاغل و مهارت ها؛ تحول بازار کار حال و آینده
محمد خادمی کٌله لو - بهروز رحیمی
اثر هوش مصنوعی بر آموزش و یادگیری
جواد سالاری مقدم - معصومه کدخدایی - عفت شیخی
چگونه توانستم مهارت خوانداری دانش آموزم امیرحسین قاسمی در پایه دوم را با روش خلاقانه تقویت کنم
سیده معراج عظیمی امرئی
جهانی شدن و نظام آموزش
محسن معتمدی - محمدرضا محمدزاده رهنی
بررسی و شناسایی چالشها و فرصت های هوش مصنوعی در سیستم آموزشی
طاهره سلطانی
رابطه سازگاری اجتماعی با بهزیستی روانشناختی در دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهرستان ورزقان
شیدا شهبازی
بررسی میزان عزت نفس در مشارکت اجتماعی دانش آموزان متوسطه اول
لیلا تیرپور مشهدسر
بررسی ارتباط بین کارآفرینی، نوآوری و رشد اقتصادی در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته
آناهیتا زکوی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0