0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم مهارت خوانداری دانش آموزم امیرحسین قاسمی در پایه دوم را با روش خلاقانه تقویت کنم
نویسندگان :
سیده معراج عظیمی امرئی
1
1- آموزش و پرورش شهرستان ساری
کلمات کلیدی :
خواندن،درک مطلب،دانش آموزان،سلامت جسمانی،مطالعه
چکیده :
خواندن از جمله وسایل مهم فهمیدن در دنیای کنونی است فرد میتواند نتیجه ی تحقیقات و مطالعات دیگران را که مدتها به درازا کشیده است، را از طریق خواندن در مدت زمان کوتاهی فرا گیرد. خوب خواندن از عوامل مهم پیشرفت و سرگرمی ولذت بردن و رفع خستگی است. یکی از علل ضعف دانش آموزان در درورس مخصوصاً ضعف در حل کردن مسئله های ریاضی و نفهمیدن آنها مربوط به ناتوانی آنها در روخوانی و عدم درک آنچه مطالب می باشد. خواندن از مهم ترین مهارتهایی است که کودکان در مقطع ابتدایی بدان دست می یابند و کسب این مهارت مبنایی برای کوششهای تحصیلی آینده ی آنها خواهد بود اما خواندن در تربیت مقوله ی ساده ای نیست. این مهارت دارای فرآیندی بسیار پیچیده و مراحل گوناگونی است. خواندن از مهم ترین مهارت های پایه ای برای رشد توانایی های درونی کودکان است که مورد توجه محققان فراوانی قرار گرفته است. ناتوانی در خواندن و نوشتن معمولاً مشکلات زیادی را برای دانش آموز ناتوان در یادگیری به وجود می آورد. یادگیری خواندن در کودکان بهنجار همانند دیگر رفتارهای کودکان دارای مراحل و توالی مشخصی است. تحول مهارتهای زبانی گوش دادن سخن گفتن تحول حرکتی تمیز دیداری و شنیداری، تحول مفهوم و تفکر شناختی توانایی دقت و تمرکز حواس در انجام فعالیتها تحت عنوان پیش نیازها، همخوانی بین صوتها و نمادهای بینایی حروف شناخت کلمه لذت بردن از خواندن کلمه ها و در نهایت درک و فهم مطالب از جمله مهارتهای اساسی در فرآیند خواندن محسوب میشوند اما برخی از کودکان به رغم دریافت آموزش کافی و برخورداری از بهره هوش بهنجار و با وجود برخورداری کامل از سلامت جسمانی و روانی قادر به یادگیری خواندن حروف و کلمات نیستند و در این زمینه با مشکلاتی روبرو هستند. این کودکان به هنگام خواندن اشتباهات متعدد و گاها متفاوتی مرتکب میشوند که با تجزیه و تحلیل این اشتباهات میتوان راه کارهای مناسبی برای رفع آنها به کار گرفت هر کدام از ما معلمین موارد زیادی از این گونه دانش آموزان را در کلاسهای خود داشته ایم اما پرسش اینجاست که در برخورد با این گونه دانش آموزان چه کاری می توان انجام داد؟
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
THE DESCRIPTION OF LINEARLY RIEMANNIAN, SUB-GAUSSIAN, SIMPLY GAUSSIAN PATHS
Kianoosh Sabzipour
مدیریت بحران و کنترل آب
فائزه رشیدی
تاثیر فناوری اطلاعات بر سواد اطلاعاتی دانش آموزان با تحلیل SWOT
نادی علیزاده - نرگس نیک زاد
تاثیر عوامل فرهنگی بر یادگیری کودکان ابتدایی
شهریار سلیمانی - محمد عظیمی
اثر بخشی آموزش مهارتهای خودآگاهی بر بهبود روابط و صمیمیت عاطفی زوجین متقاضی طلاق مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهرستان محمودآباد
علی نوری - فاطمه قارداشی عمران
تاثیر استرس بر عملکرد دانشآموزان و راههای پیشگیری از آن
فاطمه میهن دوست
مقایسه، یادگیری ریاضیات دانش آموزان متوسطه اول از طریق مجازی، با حضور در کلاس
آسیه رضاییان - علی شعبانی
بررسی موضوع اوقات فراغت
حمیدرضا فریدی - کبری نوروزیان - حسن فریدی
تربیت فقهی و دینی دختران
ملیحه محمدنژاد نامانلو
نظریه زیباشناختی واکنش خواننده محور
عسگر اکبری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0