0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی معنادرمانی بر خودآگاهی و معنای زندگی دانش آموزان دختر متوسطه دوم
نویسندگان :
مینا ریخته گر
1
ناهید نجاراحمدی
2
1- آموزش و پرورش
2- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
معنادرمانی، خودآگاهی، معنای زندگی
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی معنادرمانی بر خودآگاهی و معنای زندگی دانش آموزان دختر متوسطه دوم بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی با دو گروه آزمایش و کنترل می باشد و جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه ی 1529 دانش آموزان دختر سنین بین 16 تا 17 سال متوسطه دوم در مقطع سوم رشته تجربی شهر بابل تشکیل دادند. با توجه به طرح پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای 50 نفر از دانش آموزان (25 نفر در گروه آزمایش و 25 نفر در گروه کنترل) با توجه به روش نیمه آزمایشی انجام گردید. روش گردآوری داده ها توسط سه پرسشنامه هدف در زندگی ماهوليك و کرامباف (PIL)، مقیاس خودآگاهی (SCS) انجام شد. نتایج نشان داد معنادرمانی بر خودآگاهی و معنای زندگی دانش آموزان دختر متوسطه دوم تاثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مروری بر تاثیر نقش پژوهشگری معلم در رشد و توسعه نظام آموزشی
الهام احمدی - زهرا ابراهیمی
تقویت مهارت نوشتن با کمک بازی های بومی _ محلی ׃ اقدام پژوهی
الهه مسلمی یورخانی
ارتباط بازی های پرورشی با رشد حوزه های جسمانی، اجتماعی،شناختی و سواد آموزی دانش آموزان پیش دبستانی ناحیه 2 شهرستان ساری
اسحق علی خطابی - فاطمه دهقان - ذوالفقار شفیعی - سید عبدالحسین علوی
بازخوانی و تحلیل صفحات نخستین کتاب Vision 2 پایه یازدهم دوره دوم متوسطه
زهرا السادات میرسنجری
شناسایی مزایا و معایب استفاده از رسانههای اجتماعی و فضای مجازی بر عملکرد نوجوانان مطالعه موردی : دانش آموزان فرزانگان 1 ساری
معصومه تقیان جمال الدینکلائی - شهربانو ذبیحی - معصومه فدایی پور
رابطه بین هوش هیجانی با پرخاشگری و تحمل فشار روانی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان ساری
پژمان تقی زاده
نگاهی به مناقشه ریسک وسرمایه دربانک وبازارسرمایه
رامین امینی زارع - سیمین امینی زارع - لیلا کردونی
بهینه سازی تحلیل مولفههای اصلی با الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات برای تشخیص چهره
محمدرضا فدوی امیری - طاهره فرضی بابلی
میزان آشنایی دانشآموزان مناطق روستایی با میزان شیوع و اثرات مصرف مواد مخدر
مهران یوسفی داز - داوود کرد
تعاملات پژوهش و آموزش ترکیب موثری در فرایند تربیت و پرورش
حکیمه سیفی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0